ثبت ۶۰۰ مورد وقف جدید در کشور

رئیس اداره ترویج وقف سازمان اوقاف و امور خیریه از ثبت ۶۰۰ مورد وقف جدید در استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد محرابی با بیان اینکه ترویج و نهادینه سازی سنت حسنه وقف از اصلی‌ترین رسالت‌های سازمان اوقاف به شمار می‌رود، اظهار کرد: با وجود اینکه ترویج وقت به واسطه گستردگی خدمات و کارکردهای نهاد وقف برای آحاد جامعه وظیفه همگانی و بر عهده همه دستگاه‌ها و نهادهای جامعه است، اما این این سازمان به عنوان نهاد متولی اهتمام ویژه ای در امور وقف دارد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف بنا بر نیاز و اقتضائات روز جامعه طراحی و اجرا می‌شود، ادامه داد: بر همین اساس ارتقا سطح آگاهی و شناخت عمومی مردم نسبت به این سنت حسنه الهی سبب رشد وقف‌های جدید خواهد شد.

رئیس اداره ترویج وقف سازمان اوقاف و امور خیریه، اظهار کرد: در این ارتباط پیگیر ایجاد و تنظیم وقف‌های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه و برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور اندیشمندان، صاحب نظران، علما، اساتید، نخبگان و معتمدین محلی و اصناف هستیم.

محرابی افزود: راه اندازی کتابخانه دیجیتال در راستای تجمیع منابع مکتوب حوزه وقف با هدف تسهیل دسترسی محققان و پژوهشگران از این منابع از دیگر برنامه‌های اجرایی اداره ترویج به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ عنوان محصول تبلیغی و ترویجی نیز در قالب کتاب، بروشور و کلیپ در زمینه وقف تولید شده، ادامه داد: حمایت از دانشجویان و اساتید در زمینه تدوین پایان نامه و انجام تحقیقات پژوهشی حوزه وقف و تألیف کتاب نیز از اقدامات و فعالیت‌های این مجموعه است.

رئیس اداره ترویج وقف سازمان اوقاف به ایرنا گفت: تجلیل از واقفان و فعالان عرصه وقف و تکریم از مدافعان سلامت و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری نیز از جمله فعالیت‌های اداره ترویج و به شمار می‌رود.

کد خبر 458047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.