‌قطارها همچنان با نصف ظرفیت فعالیت می‌کنند

مدیرکل راه‌آهن اصفهان گفت: قطارها همچنان با یک دوم ظرفیت در مسیرهای تردد حرکت می‌کنند.

سیدرضا سادات حسینی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهتمام ویژه اداره راه‌آهن به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: قطارها همچنان با یک دوم ظرفیت در مسیرهای تردد حرکت می‌کنند و حضور افراد در کوپه‌های چهارنفره به دو نفر کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به قواعد خاص استفاده از کوپه‌ها به صورت چهارنفره، تصریح کرد: در صورتی که مدارک شناسایی حکایت از خانواده بودن چهار نفر داشته باشد، کوپه به صورت چهارنفره در اختیار یک خانواده قرار خواهد گرفت.

مدیرکل اداره راه‌آهن اصفهان اضافه کرد: پایش سلامت مسافران در هنگام ورود به سالن مسافران و قطار با استفاده از دستگاه‌های تب سنج انجام می‌شود و قطارها قبل و بعد از مسافرگیری در محل ایستگاه به صورت کامل ضدعفونی می‌شوند.

سادات حسینی ادامه داد: اماکن پرتردد همچون سرویس‌های بهداشتی داخل سالن مسافری تمام قطارها در هنگام حرکت در مسیر به صورت نیم‌ساعت یک بار ضدعفونی می‌شوند و پذیرایی داخل قطار انجام نمی‌شود و به‌جای آن در ابتدای سفر، بسته بهداشتی مناسب برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در بین مسافران توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنان روند فعالیت قطارها و شبکه حمل و نقل ریلی ادامه دارد و ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و وزارت راه و شهرسازی هنوز دستورالعملی در خصوص فعالیت نداشتن ارائه نکرده‌اند.

مدیرکل اداره راه‌آهن اصفهان افزود: در این زمینه تابع دستورات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و وزارتخانه هستیم و در صورت صدور مصوبه مبنی بر لزوم توقف فعالیت قطارها، این دستور بلافاصله اجرا خواهد شد.

کد خبر 458023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.