‌قیمت گوجه فرنگی متعادل شده است

نایب رئیس اتحادیه صنف عمده‌فروشان میادین میوه و تره‌بار گفت: قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی که در هفته‌های گذشته با افزایش روبرو شده بود، متعادل شده است.

محمد صادقی ریاحی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در تشریح وضعیت بازار میوه و تره‌بار در آستانه شب یلدا و افزایش تقاضا برای خرید میوه‌جات، اظهار کرد: برای کنترل قیمت میوه و تره‌بار در بازار برنامه‌ریزی دقیقی وجود ندارد و عواملی همچون صادرات باعث افزایش قیمت میوه در روند معاملات بازار شده است.

وی افزود: افزایش نرخ دستمزد کارگران و قیمت کرایه انتقال میوه در داخل کشور نیز تأثیر قابل توجهی بر روند افزایشی قیمت میوه در روزهای اخیر داشته‌اند.

نایب رئیس اتحادیه صنف عمده‌فروشان میادین میوه و تره‌بار با بیان اینکه مسائل مختلفی روی قیمت تمام شده میوه برای فروش در بازار اثر می‌گذارد، تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم پرتقال جنوب در روند معاملات میدان میوه و تره بار اصفهان از ۱۳ تا ۱۶ هزار تومان متغیر است و هر کیلوگرم پرتقال شمال نیز با قیمتی در حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان به فروش می‌رسد.

صادقی ریاحی اضافه کرد: هر کیلوگرم نارنگی در روند معاملات بازار میوه و تره بار اصفهان با قیمتی در حدود ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان به فروش می‌رسد؛ قیمت میوه و تره‌بار در بازار اصفهان نسبت به سال گذشته تغییرات محسوسی داشته و افزایش شدید قیمت‌ها باعث شده تا مردم برای تهیه نیاز خود در این زمینه با سختی مواجه شوند.

وی ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی که در هفته‌های گذشته با افزایش روبرو شده بود، متعادل شده و با تقویت عرضه این محصول، قیمت آن کاهش پیدا کرده است.

نایب رئیس اتحادیه صنف عمده‌فروشان میادین میوه و تره‌بار خاطرنشان کرد: برداشت جدیدی در حوزه محصولاتی همچون پرتقال و نارنگی در کشور وجود نخواهد داشت و به همین دلیل به نظر نمی‌رسد قیمت این محصولات کاهش پیدا کند.

صادقی ریاحی افزود: صادرات بی‌رویه یکی از مشکلات مهم در حوزه میوه و تره‌بار است و دستگاه‌های ذی‌ربط باید به این مسئله ورود کنند.

کد خبر 458020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.