الزامات رانندگی در فصل سرما چیست؟

با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و اعلام هواشناسی مبنی بر ورود سامانه‌های بارشی قابل توجه در روزهای آتی ضرورت رعایت مسائل ایمنی توسط رانندگان دو چندان است.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، در شرایط بارندگی ضرورت دارد رانندگان نکات مهم ایمنی و ضروری رانندگی در زمان بارش نزولات جوی را رعایت کنند. در شرایط بارندگی برای کاهش سرعت خودرو باید از کم کردن گاز و در نهایت به آرامی از ترمز استفاده شود چرا که اگر برای کاهش سرعت دنده را تعویض کنیم منجر به قفل شدن چرخ‌ها می‌شود.

در ادامه به چند نمونه از این دستورات ایمنی اشاره می‌کنیم:

۱- اگر در حین رانندگی به یک باره با بارش باران مواجه شدید لازم است از سرعت خود بکاهید و بیشترین احتیاط را معمول دارید زیرا در این هنگام پدیده آب سواری یا سُر خوردن لاستیک بر روی سطح آب ایجاد می‌شود.

۲- قبل از شروع رانندگی لازم است از پر بودن ضد یخ در رادیات خودرو، وجود تجهیزات ایمنی، سالم بودن لاستیک‌ها و صاف نبودن آن و تنظیم بودن باد لاستیک‌ها و سالم بودن بخاری و وجود زنجیر چرخ در خودرو اطمینان حاصل کنید.

۳- در زمان سُرخوردن از ترمز ناگهانی خودداری شود. در سُرخوردن چرخ عقب، عقب خودرو به همان سمتی که سُر می‌خورد می‌رود و شما هم به همان سمت فرمان بگیرید.

۴- در سُر خوردن چرخ جلو از گاز و ترمز استفاده نکرده و چرخ‌های جلو را برگردانید تا در مسیر حرکت قرار گیرد.

۵- قبل از رانندگی از سالم بودن برف پاک کن اطمینان پیدا کرده و برای جلوگیری از یخ بستن برف پاک کن از هدایت گرمای لازم بر سطح شیشه جلو استفاده کنید.

۶- در شرایط بارندگی برای کاهش سرعت از کم کردن گاز و در نهایت به آرامی از ترمز استفاده کنید چون در صورت تعویض دنده برای کاهش سرعت، منجر به قفل شدن چرخ‌ها می‌شود.

۷- از برف پاک کن در وضعیت‌های تعیین شده با توجه به شرایط بارندگی به صورت صحیح استفاده کنید. از گرم‌کن شیشه، بخاری، جریان هوای آزاد و یا پارچه مرطوب برای بخار زدایی شیشه‌های خودرو استفاده کنید.

کد خبر 457807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.