تمهیدات شهرداری خلخال برای مقابله با کرونا

سرپرست شهرداری خلخال گفت: شهرداری از زمان شیوع ویروس کرونا برای مقابله با آن در چندین مرحله معابر و اماکن عمومی این شهر را ضدعفونی کرده و این اقدامات تا قطع کامل زنجیره انتقال ادامه خواهد داشت.

فرهاد خوگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در اسفندماه سال گذشته تاکنون شهرداری خلخال در چندین مرحله کلیه معابر و برخی اماکن عمومی پرتردد سطح شهر را با همکاری فرمانداری، سپاه و با استفاده از یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی، پنج دستگاه تانکر و تعدادی سمپاش دستی ضدعفونی کرده است و این اقدامات تا قطع کامل زنجیره انتقال ادامه خواهد داشت.

وی افزود: به منظور حفظ سلامت و پیشگیری از ابتلای احتمالی شهروندان و رانندگان تاکسی به بیماری کرونا، تاکسی‌های درون‌شهری خلخال به صورت مستمر گندزدایی شده و مواد ضدعفونی، ماسک و اقلام بهداشتی بین ۱۷۰ راننده تاکسی درون شهری و ۲۷ دفتر تاکسی تلفنی با ۲۵۰ دستگاه خودرو فعال توزیع شده است.

سرپرست شهرداری خلخال اضافه کرد: تاکنون حدود ۹۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی از طریق فرمانداری شهرستان خلخال در اختیار مدیریت شهری قرار گرفته و شهرداری نیز مقداری از آن را در بین شهروندان توزیع کرده و مابقی برای ضدعفونی سطوح شهر مورد استفاده قرار گرفته است.

خوگر عنوان کرد: به منظور حفظ سلامت کارکنان شهرداری و نیروهای خدمات شهری در این مدت همه اقلام بهداشتی همچون ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده توسط مدیریت شهری و خیران تهیه و به صورت مرتب در اختیار آنان قرارگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری خلخال یک دستگاه آمبولانس برای جابجای فوتی‌های مشکوک به بیماری کرونا در آرامستان این شهر مستقر کرده است و به همین منظور قطعه‌ای ویژه در آرامستان این شهر آماده شده و کلیه مراحل کفن و دفن کاملاً شرعی و بهداشتی توسط شهرداری و با همکاری و نظارت شبکه بهداشت و درمان و تبلیغات اسلامی انجام می‌شود.

سرپرست شهرداری خلخال بیان اینکه در این مدت شهرداری برای جلوگیری از تجمع و ترددهای غیرضروری شهروندان در سطح شهر با یک خودرو اعلام عمومی داشته است، اضافه کرد: شهرداری به منظور اطلاع رسانی بیشتر در جهت پیشگیری و مراقبت شهروندان در مقابل شیوع ویروس کرونا روی تابلوهای محیطی سطح شهر بنرهای توصیه‌های آموزشی را نصب کرده و از طریق فضای مجازی نیز اطلاع‌رسانی کرده است.

خوگر تاکید کرد: شهروندان به منظور حفظ سلامت خود و دیگران در مقابله با ویروس کرونا با رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از تجمع در شهر از رها کردن ماسک و دستکش یکبار مصرف در معابر و اماکن عمومی خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرستان خلخال با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در ۸۹ کیلومتری جنوب اردبیل واقع شده است و شهرداری این شهر حدود ۸۸ سال قدمت تعداد ۱۹۵ نیرو دارد که ۴۵ نفر آن‌ها ستادی و مابقی اجرایی و خدماتی هستند.

کد خبر 457796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.