معافیت ۶۰۰ مستأجر رقبات اصفهان برای دوماه در بحران شیوع کرونا

فرمانده بسیج اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ۶۰۰ نفر از مستأجران رقبات استان اصفهان به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی در هفته بسیج مشمول دو ماه معافیت از پرداخت اجاره بهای خود که در مجموع حدود ۳۰۰ میلیون تومان است، شدند.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام نصراصفهانی در خصوص اقدامات بسیجیان این اداره در مدیریت بیماری کرونا و کمک‌های مؤمنان به افراد نیازمند، اظهار کرد: در این زمینه طرح خرید کپسول اکسیژن برای بیماران نیازمندان را به بسیج ادارات پیشنهاد دادیم که اخبار حاکی از استقبال دیگر ادارات نیز از این طرح بوده است.

اهدای ۵۰ کپسول اکسیژن به نیازمندان

وی با بیان اینکه با همکاری بسیجیان اوقاف استان اصفهان ۵۰ کپسول اکسیژن خریداری و در اختیار مؤسسات خیریه قرار گرفت، افزود: همکاری بسیجیان اوقاف در این طرح قابل توجه بود و قرار است به صورت ماهیانه از حقوق این افراد برای خرید این کپسول‌ها مبلغی کسر شود.

فرمانده بسیج اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در گام بعدی تهیه دستگاه‌های اکسیژن‌ساز را در دستور است، افزود: این دستگاه‌ها توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید شده و به زودی این دستگاه‌ها را خریداری و در اختیار افراد نیازمند قرار می‌دهیم.

خرید ۱۰۰۰ دستگاه ضدعفونی کننده برای مساجد و امامزادگان اصفهان

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری در زمینه کنترل بیماری کرونا همکاری خوبی بین شرکت‌های دانش بنیان و اداره کل اوقاف استان اصفهان بوده است، گفت: در این زمینه خریداری بیش از یک هزار دستگاه ضدعفونی کننده و نصب آن در بقاع، مساجد و ادارات از جمله نتایج این همکاری‌ها بوده است.

حجت‌الاسلام نصراصفهانی افزود: معافیت دو ماه از بدهی بهای اجاره موقوفات و بقاع متبرکه استان اصفهان از دیگر طرح‌های در دستور کار بسیج اوقاف استان اصفهان است، در این زمینه برای افراد واجد شرایط معافیت‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در سطح استان اصفهان مستأجران ۶۰۰ رقبه، مشمول این طرح شدند و لازم به ذکر است که این افراد در بحران شیوع کرونا متضرر شده و نیازمند کمک بودند که مجموع بدهی آنها نیز حدود ۳۰۰ میلیون تومان بود.

توزیع حدود ۷۰۰۰ بسته معیشتی در استان اصفهان

فرمانده بسیج اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به توزیع هفت هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان، گفت: در اجرای طرح شهید سلیمانی هم ۱۵ هزار بسته معیشتی توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: در شهرستان‌های مختلف در برخی از مساجد محلات مختلف خیریه کارآفرینی و تأمین ماسک برای محرومین ایجاد شد که در کنار اشتغال‌زایی به تولید ماسک اقدام شود.

حجت‌الاسلام نصراصفهانی گفت: حدود ۱۵ واحد تولید ماسک در مساجد استان اصفهان فعال شد و برخی از آنها هنوز فعالیت خود را ادامه می‌دهند که از آن جمله می‌توان به بقعه علامه مجلسی و برخی از مساجد اشاره کرد.

برگزاری مسابقه کتابخوانی "سنگر مدیریت" در ادارات اوقاف

فرمانده بسیج اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص مسابقه کتابخوانی این اداره به مناسبت هفته بسیج، گفت: برای این طرح کتاب "سنگر مدیریت" که بررسی الگوهای رفتاری و مدیریتی شهید اکبر آقابابایی است در دستور کار قرار گرفته است. سردار شهید اکبر آقابابایی از جوانان موفق و فرماندهان جنگ بوده و در این سال‌ها کمتر به معرفی او و سبک مدیریتش پرداخته شده است؛ در واقع جوانان با خواندن این کتاب می‌توانند از تجربه‌های مدیریتی این سردار شهید استفاده کنند که آخرین مهلت شرکت در مسابقه کتابخوانی دو هفته بعد از هفته بسیج اعلام شده است.

کد خبر 457747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.