ساختمان کانون ناشنوایان احیا می‌شود؟

پروژه ساخت کانون ناشنوایان استان اصفهان پس از گودبرداری متوقف شده و تکمیل آن نیازمند یاری مسئولان و خیران است تا برای کمک به ناشنوایان و تسهیل خدمات به این قشر به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسئولان انجمن ناشنوایان استان اصفهان سال‌های اخیر درگیرودار احداث ساختمان کانون ناشنوایان هستند و با وجود وعده‌هایی که از سوی برخی مسئولان داده شده اما پس از مرحله گودبرداری برای این زمین روند ساخت این مجموعه متوقف شده است، این در حالی است که به دلیل گودبرداری و رانش زمین خطراتی برای مجاوران محل این ساختمان پیش آمده و نیاز است تا کمک خیران و مسئولان استان هرچه سریع‌تر شامل حال کانون ناشنوایان استان شود.

تنها شرکت فولاد مبارکه اصفهان به وعده‌های خود عمل کرد

حسین روستا، رئیس کانون ناشنوایان استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مراسم کلنگ زنی برای ساختمان کانون ناشنوایان در ملک شهر اصفهان دو مرتبه اتفاق افتاد و در زمان تصدی استاندار سابق نیز این مراسم برگزار شد، این در حالی است که حدود ۱۳ هزار ناشنوا در استان اصفهان سکونت دارند که با کمک همین افراد و کمک‌های مردمی زمین خریداری شده و مراحل بعدی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: مسئولان پیش از این می‌گفتند باید زمینی برای انجمن تهیه کنید تا روند ساخت و ساز با کمک‌های ما پیگیری شود، اما بعد از خریداری زمین مراسم دوم کلنگ زنی برگزار شد و نماینده دستگاه‌های مربوطه در مراسم حاضر شدند و وعده‌هایی داده شد که تنها شرکت فولاد مبارکه اصفهان به وعده‌های خود عمل کرد، این در حالی است که با کمک یک دستگاه نمی‌شود کار را به سرانجام رساند، با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و گرانی سیمان، آهن و مصالح ساختمان واقعاً انجام چنین پروژه‌ای به نتیجه نمی‌رسد مگر این که همه دستگاه‌ها بر اساسی قولی که داده‌اند پای کار باشند.

چرا مسئولان به ما وعده می‌دهند؟

رئیس کانون ناشنوایان استان اصفهان تصریح کرد: حتی کمک‌های اندک می‌تواند وضعیت ساخت در این زمین را بهبود ببخشد و روند کار را تسریع کند، سوال بنده این است اگر قرار نیست به انجمن ناشنوایان کمکی بشود چرا مسئولان در جلسات خود به ما وعده می‌دهند؟

وی در خصوص مراحل اجرای پروژه تصریح کرد: گودبرداری شده و فوندانسیون اجرا شده است اما شاهد ترک‌هایی هستیم که برای ساختمان‌های مجاور اتفاق افتاده و خطراتی را برای مجاوران این زمین در پی داشته است، با اینکه سازه محافظ برای ساختمان‌ها گذاشته شده است اما وظیفه ما این است که از وقوع حادثه جلوگیری کنیم، گفتنی است با وجود فصل سرما، بارش باران و رانش احتمالی زمین باید اقداماتی فوری بشود.

لزوم همکاری مسئولان و خیران برای به سرانجام رسیدن این پروژه

حسین روستا در پایان با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های مرتبط برای به سرانجام رسیدن ساختمان مرکز ناشنوایان استان اصفهان، افزود: از دستگاه‌های مربوطه و خیران تقاضا دارم برای ساختن این مرکز ما را یاری کنند چرا که اهداف مؤثر و خوبی برای جامعه ناشنوایان استان در نظر گرفته شده و بهتر است مرکز متمرکزی برای رسیدن به مطالبات ناشنوایان وجود داشته باشد، حتی آموزش‌های لازم برای ناشنوایان می‌تواند در این مرکز انجام بگیرد و نیاز است مسئولان و خیران پای کار باشند.

دولت در تکمیل پروژه‌های عمرانی ناتوان است

ولی‌الله نصر اصفهانی مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان بهزیستی در راستای رسالت خود از انجمن‌های معلولین حمایت می‌کند، این شامل حمایت‌های مادی و معنوی انجمن ناشنوایان می‌شود، این پروژه با همکاری آقای روستا و همکاران‌شان شروع شده و توانسته‌اند سال‌های قبل زمینی را برای انجمن ناشنوایان تهیه کنند تا ناشنوایان از این طریق خدمات بگیرند.

وی ادامه داد: زحمات و سختی‌های زیادی در این خصوص از سوی عوامل انجمن کشیده شده است و زمین مذکور به مرحله گودبرداری رسیده است اما این گونه ساخت وسازها از نوع غیردولتی است، گفتنی است در ساخت و ساز دولتی نیز دولت در مباحث عمرانی ناتوان است و نمی‌تواند در حال حاضر هزینه کند.

سرپرست بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: تنها گزینه‌ای که باقی می‌ماند کمک خیران استان اصفهان است که باید سمت این مراکز سوق داده شوند تا روند ساخت و ساز به نتیجه برسد، تاکنون چندین جلسه با خیرین و مسئولان انجمن ناشنوایان برگزار شده تا کمک حداکثری برای ساخت مجموعه انجام گیرد.

وی ادامه داد: جای امیدواری است که اعضای این انجمن در این راستا تلاش زیادی کرده‌اند و خدمات خوبی به ناشنوایان استان ارائه داده‌اند. به دلیل شرایطی که پیش آمده هنوز نتوانسته‌اند اعتبارات لازم را تهیه کنند و کمک‌های خیرین را جلب کنند.

ایجاد ساختمان انجمن ناشنوایان در دستور کار سازمان بهزیستی است

ولی‌الله نصر اصفهانی اظهار کرد: در مدت یک ماهی که بنده در سازمان بهزیستی حضور پیدا کرده‌ام در همه جلسات با خیرین و فراخوان‌هایی که داده شده کمک به مجموعه ناشنوایان را در اولویت قرار داده‌ایم و اگر مؤسسه خیریه یا اشخاص حقیقی برای کمک پیدا شود قطعاً به سوی این انجمن سوق داده می‌شوند.

وی ادامه داد: همانطور که انجمن معلولان ضایعه نخاعی استان به کمک شورای شهر و شهرداری توانست مکان خوبی را تهیه کند تا به این نوع معلولان کمک کند، سعی می‌شود برای سایر انجمن نیز از نهادها و ارگان‌ها درخواست کمک شود تا امکان ساخت این مراکز فراهم شود.

سرپرست بهزیستی استان اصفهان افزود: با اینکه هیچ اعتباری در سرفصل دولتی برای تکمیل پروژه‌های اینچنینی تعریف نشده است اما حمایت ایجاد ساختمان انجمن ناشنوایان در دستور کار سازمان بهزیستی است و تلاش می‌شود با کمک خیران این مهم به نتیجه برسد.

وی در خصوص نقش شهرداری و شورای شهر برای تکمیل پروژه افزود: شورای شهر و شهرداری به عنوان مرکز نیمه دولتی می‌توانند در این مورد کمک حال بهزیستی باشند، البته تا به حال کمک‌های زیادی انجام شده و انتظار می‌رود این کمک‌ها تداوم داشته باشد.

ولی‌الله نصر اصفهانی با درخواست از خیران و نیکوکاران تصریح کرد: در اصفهان سفره خیر پربرکت است، باید از همین جا فراخوانی به خیران و نیکوکاران بدهم، اگر خیرانی هستند که قصد دارند کار خیری انجام دهند می‌توانند از طریق سازمان بهزیستی و انجمن ناشنوایان استان در روند اجرای پروژه ساختمان این کمک کنند یا حتی خود خیران اجرای قسمتی از روند پروژه را برعهده گرفته و به سرانجام برسانند، امیدوار هستیم بتوانیم اعتبارات خوبی را برای این انجمن فراهم کنیم و دغدغه اصلی آنان را مرتفع کنیم.

کد خبر 457741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.