کارزار دهقان بی‌یونیفورم

فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده در ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد:

اعلام آمادگی سردار دهقان برای شرکت در انتخابات ۱۴۰۰

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران اگر کرونا و شیوع گسترده و ناکارآمدی‌های موجود در کنترلش بگذارد، ۲۰۵ روز دیگر در شرایطی برگزار می‌شود که روی کار آمدن جو بایدن در کاخ سفید و افزایش احتمال بازگشت دوباره ایالات متحده امریکا به توافق هسته‌ای موسوم به برجام از یک‌سو و جدی‌تر شدن عزم نظامیان برای تصاحب پاستور سبب شده تا از حالا بگومگوهای انتخاباتی رنگ و بویی جدی‌تر به خود بگیرد.

اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان در صورت بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم‌ها دست بالاتری خواهند داشت و می‌توانند در دوگانه مذاکره و مقاومت، با گفتمان مذاکره وارد میدان شوند اما مشروط به آنکه مردم دوباره حاضر باشند در شرایطی که مشکلات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی به اوج خود رسیده، مجدداً در انتخابات شرکت کنند؛ در غیر این صورت و با تکرار تجربه‌ای مشابه انتخابات اسفندماه ۹۸، احتمالاً دست بالا از آن اصولگرایان و کاندیداهایی خواهد بود که احتمالاً سابقه نظامی‌گری در کارنامه دارند و این از قضا می‌تواند از دلایل اعلام کاندیداتوری حسین دهقان در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم باشد.

دهقان تنها چهره‌ای بود که هم در دولت‌های محمود احمدی‌نژاد و هم در دولت حسن روحانی در پست‌های عالی دولتی ایفای نقش کرد. او پس از آنکه در دولت دوم حسن روحانی با کرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خداحافظی کرد، به عنوان مشاور رهبری منصوب و مشغول فعالیت شد و طول یکی، دو سال گذشته بارها و بارها نشان داده که نیم‌نگاهی به انتخابات ۱۴۰۰ دارد. این احتمال طی این مدت همواره محتمل بود تا اینکه شب گذشته سرانجام رسماً اعلام کاندیداتوری کرد.

«رزم‌حسینی» و «خاوازی» برای توضیح درباره علت گرانی مرغ به مجلس نرفتند

پیرو ابلاغ محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون کشاورزی قرار بود عصر امروز در این کمیسیون جلسه‌ای با حضور وزرای صنعت و جهاد کشاورزی برای بررسی تنظیم قیمت مرغ و نهاده‌های دامی برگزار شود. این در حالی است که در نشست عصر کمیسیون کشاورزی وزرای جهاد کشاورزی و صمت حاضر نشدند.

طبق اعلام ساداتی‌نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی رای استمزاجی جهت برگزای جلسه بدون حضور وزرا گرفته شد و در نهایت نمایندگان با عدم برگزاری این نشست موافقت کردند.

ساداتی‌نژاد درباره علت حضور نیافتن وزرا و لغو این نشست گفت: ما به دستور رئیس مجلس جلسه اضطراری را به منظور بررسی قیمت مرغ برگزار کردیم اما دو وزیر دولت حضور نیافتند. رئیس کمیسیون کشاورزی افزود: باتوجه به وضعیت آشفته قیمت مرغ حضور نیافتن این دو بزرگوار بیانگر این است که آنها شرایط را عادی فرض کرده‌اند.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد ادامه جلسه برای مردم نتیجه‌ای نخواهد داشت چراکه آنها منتظر هستند که در نتیجه برگزاری چنین جلساتی تغییرات ایجاد شود.

ساداتی‌نژاد گفت: مردم بدانند که ما به عنوان نمایندگانشان در خانه ملت، دغدغه افزایش قیمت مرغ را داریم، اما گویا وزرای کشاورزی و صمت کار مهمتری از حضور در این جلسه داشتند.

پاسخ معاون روحانی به ابهامات بر سر منبع پرداخت غرامت به خانواده های داغدار سقوط هواپیمای اوکراینی

لعیا جنیدی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات معاونت حقوقی رییس‌جمهوری برای حادثه هواپیمای اوکراینی، گفت: معاونت حقوقی مسئولیت مدنی و ارزیابی خسارات را به عهده داشت، چون بعد کیفری و مسائل جزایی آن در مرجع قضایی است و ابعاد مذاکراتی را وزارت خارجه پیگیری می‌کند و ما درباره حق خانواده‌ها از منظر جبران‌های مالی کار را به عهده داریم.

وی افزود: ما در معیار، معیار بین‌المللی را مدنظر قرار دادیم و از نظر روش کار، تساوی را مبنا قرار دادیم و از نظر منبع پرداخت پیگیری کردیم از همه دستگاه‌های مربوط و پیشنهاداتی را هم داده‌ایم و ان شاءالله صندوق توسعه ملی نیز کمک خواهد کرد. شاید هم منبع جایگزین دیگری معرفی شود اما فعلاً یک فکر برای منبع این کار همین صندوق توسعه ملی است.

جنیدی تاکید کرد: مسئولیت کیفری و اداری آن را معاونت حقوقی پیگیری نمی‌کند بلکه مرجع قضایی آن را پیگیری می‌کند و نیز دستگاه‌های رسیدگی‌کننده به تخلفات اداری و انضباطی داخل نیروهای مسلح این امر را بر عهده دارند.

معاون حقوقی رئیس جمهوری در واکنش به این گفته برخی خانواده‌های آسیب‌دیده سقوط هواپیمای اوکراینی که مطرح کرده‌اند استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی، خرج کردن از جیب مردم برای پرداخت خسارات است، ادامه داد: این باید در جای خودش و در داخل دستگاه‌ها پیگیری شود. ما پیشنهادات خودمان را داده‌ایم و گفته‌ایم که به چه ترتیبی باشد اما باید دید که در نهادهای مربوطه منابع لازم وجود دارد یا نه. بالاخره تمام نهادهای ذی‌ربط دارند از همین منابع استفاده می‌کنند و اگر پرداخت غرامت را داخل‌دستگاهی هم بکنید آخرش اینجور نیست که غرامت فردی پرداخت شود.

حصر دیگر بس است؛ ۱۰ سال شد

دبیرکل حزب مردم سالاری با تأکید بر اینکه نظامی ها نباید وارد عرصه انتخابات شوند، گفت: بند «ل» وصیتنامه امام خمینی (س) این است که مقامات نظامی حق ورود به احزاب و بحث های سیاسی را ندارند. نمی شود کسی هم نظامی باشد و هم در مهمترین مسأله سیاسی که انتخابات ریاست جمهوری است دخالت کند.

مصطفی کواکبیان در واکنش به عکس روزنامه تهران تایمز از میرحسین موسوی گفت: شاید تا حالا هفت هشت بار از مقام معظم رهبری در خصوص رفع حصر محصورین درخواست کرده ام. دو بار در تلویزیون و دو بار در مجلس هشتم گفتم. یک بار در بحث بودجه بود که شنیده بودیم آقای کروبی اعتصاب غذا کرده و همان موقع از وزیر بهداشت آقای دکتر هاشمی و وزیر اطلاعات خواهش کردیم که به آنجا بروند و خیلی هم تأثیرگذار بود. البته تلویزیون پخش مستقیم را قطع کرد. سه چهار بار هم در مجلس دهم این موضوع را گفتم.

دبیرکل حزب مردم سالاری تأکید کرد: واقعاً باز هم می خواهم خواهش کنم، دیگر بس است؛ ۱۰ سال شد. به خصوص که اینها بیماری های زمینه ای هم دارند و هم آقای کروبی چند بار بیماری داشته و هم آقای موسوی بیماری داشته است. اگر ممکن است این کار زودتر انجام شود و شاید یک تأثیر روانی در افکار عمومی برای دلگرمی بیشتر آحاد مردم و تقویت اعتماد عمومی حاصل شود.

وی افزود: بماند که این کار را نمی کنند، بعد یک روزنامه وابسته به سازمان تبلیغات عکس آقای موسوی را با ترامپ مونتاژ می کند که اگر او ادعای تقلب کرده این هم ادعای تقلب کرده است. بحث این است که خیلی تفاوت دارد و واقعاً قیاس مع الفارق است. اتفاقاً اگر بخواهیم قیاس کنیم باید دیگران را قیاس کنیم.

وی ادامه داد: امن واقعاً از روی دلسوزی و تعلق خاطر به اصل نظام می گویم بعد از این ۱۰ سال معنا ندارد. هرچه بوده گذشته و با توجه به ابتلای مهندس موسوی به کرونا نگرانی ها مقداری بیشتر است.

پاسخ به ادعای رابطه خاص سیدحسن خمینی با مدیران شهرداری

سید حسن رسولی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: طی چند روز اخیر خبر دستگیری مدیرعامل اسبق سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران در برخی از رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح شد. در جریان این خبر بدون ذکر نام به یکی از معاونان فعلی شهردار تهران اشاره شد و همچنین گمانه‌زنی‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه احتمالاً در ادامه کار موضوع به دیگران نیز سرایت کند.

او ادامه داد: آنچه در این زمینه برای من مهم بود، به این موضوع برمی‌گشت که در این گزارش‌ها به حمایت آیت‌الله سید حسن خمینی استناد شده بود، به این معنی که ایشان از برخی مدیران و مسئولان شهرداری تهران حمایت کرده و می‌کند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران ضمن رد ادعاهای مطرح شده اظهار کرد: با توجه به جایگاه خاص آیت‌الله سید حسن خمینی و هم اینکه ایشان اکنون نماد عینی و تجسم واقعی میراث حضرت امام هستند، به این مساله حساس شدم و بررسی‌های دقیقی را انجام دادم و با قبول مسئولیت و براساس رسیدگی‌های انجام شده، اعلام می‌کنم که ایشان نفیا و اثباتا با هیچ کدام از مدیران شهرداری از شهردار گرفته تا معاونان ایشان، رابطه ویژه و خاصی ندارند.

کد خبر 457722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.