کشف ۱۷۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی در اصفهان

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۱۷۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا هاشمی‌فر، اظهار کرد: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر استرداد به موقع اموال مسروقه به مال باختگان عملیاتی به منظور شناسایی و کشف وسایل نقلیه مسروقه در قرارگاه مبارزه با سرقت استان طراحی و به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در این عملیات کارآگاهان با انجام تحقیقات علمی و تخصصی و بکارگیری اقدامات هوشمندانه و رصد وسایل نقلیه طی یک هفته موفق شدند، ۱۷۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه شامل: ۱۰۲ دستگاه خودرو و ۷۱ دستگاه موتورسیکلت مسروقه را شناسایی و توقیف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری ۶۰ سارق در این عملیات خبر داد و تصریح کرد: ارزش اموال مسروقه کشف شده در این عملیات برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۵۰ میلیارد ریال است.

سرهنگ هاشمی‌فر از انجام مراحل قانونی استرداد وسایل نقلیه کشف شده به مالباختگان خبر داد و گفت: سارقان دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی تحویل شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه بیشتر خودروهای کشف شده در این عملیات پراید و پژو هستند، عنوان کرد: تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که عدم تجهیز وسایل نقلیه به تجهیزات ایمنی یکی از عوامل موفق شدن سارقان در سرقت وسایل نقلیه است که در این خصوص به شهروندان توصیه می‌کنیم در نگهداری وسایل نقلیه خود هوشیاری بیشتری داشته و آنها را به تجهیزات ایمنی نظیر، دزدگیر، قفل پدال و قفل فرمان، سوئیچ مخفی و … مجهز کنند.

کد خبر 457697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.