مردان مبتلا به سرطان نوع شدید کرونا را تجربه می‌کنند

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد مردان مبتلا به سرطان و کرونا بیشتر از زنانی که درگیر هر دو بیماری هستند در معرض ابتلا به علائم شدید بیماری کرونا و مرگ ناشی از آن قرار می‌گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر جنسیت و بیماری سرطان بر کرونا، نتایج ۱۷ مطالعه مرتبط با این موضوع را ارزیابی و داده‌های پزشکی حدود سه هزار و ۹۶۸ فرد مبتلا به هر دو بیماری سرطان و کرونا را بررسی کردند. نتایج بررسی‌ها نشان داد که مردان مبتلا به سرطان، ۶۰ درصد بیشتر از زنانی که به این بیماری مبتلا هستند در معرض ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا و مرگ ناشی از آن قرار می‌گیرند.

گروهی دیگر از محققان طی انجام مطالعه دیگر به این نتیجه رسیدند که میزان مرگ و میر در بین مردان مبتلا به بیماری کرونا بسیار بیشتر از زنان است. کشورهای چین، ایتالیا و ایرلند گزارش کردند ۷۰ درصد افرادی که بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند مرد بودند.

هنوز مشخص نشده است که آیا تفاوت جنسیتی در مورد میزان ابتلا به بیماری سرطان نیز صدق می‌کند یا خیر، اما ثابت شده است که شدت علائم کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در مردان مبتلا به سرطان بیشتر از زنانی است که به این بیماری مبتلا هستند. نتایج مطالعاتی از این قبیل به پزشکان کمک می‌کند در مورد مراقبت از افراد مبتلا به سرطان و کرونا بهترین تصمیم را بگیرند.

کد خبر 457503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.