فعالیت ۳۹۰ خانه بهداشت کارگری در استان اصفهان

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۳۹۰ خانه بهداشت کارگری در واحدهای ۵۰ تا ۵۰۰ نفر استان فعال هستند.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، احمدرضا پرنده با بیان اینکه در حوزه پیشگیری باید فعالیت خود را افزایش دهیم، اظهارکرد: در کنار کادر درمانی همه ما وظایفی را نسبت به جامعه مخاطب به عهده داریم که باید با پیگیری و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی از حجم کار آنها کم کنیم.

وی با اشاره به نظارت مناسب کنترل شیوع کرونا در جامعه کار و تولید ادامه داد: لازم است برای خروج از بحران این بیماری در سطح استان، هم افزایی قوی‌تری با تشکلات کارگری کارفرمایی، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون به عنوان شرکای اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای اطلاع رسانی، آموزش و پیشگیری از بیماری کرونا داشته باشیم.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: شورای خدمات بهداشتی بیمه شدگان با همکاری این اداره کل به عنوان مسئول دبیرخانه شورا و عضویت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان تشکیل شده که ارائه خدمات بهداشتی به کارگران را دنبال می‌کند.

پرنده با بیان این که در حال حاضر ۳۹۰ خانه بهداشت کارگری در واحدهای ۵۰ تا ۵۰۰ نفر استان فعال هستند، اظهار کرد: کارشناسان بهداشت حرفه‌ای در واقع نیروهای کارفرما در واحدهای اقتصادی هستند که در موضوع پیشگیری با جدیت در حال فعالیت هستند.

وی افزود: در طی ۶ ماه گذشته ۷۱ هزار مورد بازدید از واحدهای اقتصادی و کارگاهی توسط کارشناسان بهداشت حرفه ای انجام شده که علاوه بر بررسی مسائل مختلف، اجرای پروتکل‌های بهداشتی هم به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفته است.

کد خبر 457448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.