تصمیمات کمیسیون امنیت ملی درباره طراحی راکتور آب سنگین

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ادامه بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت که کمیسیون تصویب کرد سازمان انرژی اتمی راکتور ۴۰ مگاواتی آب سنگین را طراحی کند.

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی اعضا به ادامه رسیدگی به جزئیات طرح یک فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها پرداختند و مواد ۴ و ۵ آن را تصویب کردند.

وی افزود: در جلسات قبلی کمیسیون سه ماده از طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تصویب شد که بر اساس آن الزام دولت جمهوری اسلامی برای غنی سازی ۲۰ درصد، افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده سطح پایین و بهره‌گیری سازمان انرژی اتمی از نسل جدید سوم سانتریفوژها به تصویب رسیده بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در بند ۴ این طرح سازمان انرژی اتمی ملزم به ایجاد کارخانه تولید اورانیوم فلزی شده است که در جلسه امروز به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

عمویی خاطرنشان کرد: بر اساس بند ۵ این طرح که امروز در کمیسیون تصویب شد، سازمان انرژی اتمی به نمایندگی از دولت موظف خواهد بود نسبت به طراحی یک راکتور ۴۰ مگاواتی آب سنگین در مکانی که مناسب می‌داند، اقدام کند و آن را به پیش ببرد.

کد خبر 457412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.