نصب ۹۲۰ آشیانه به منظور حمایت از پرندگان در بوستان‌های مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از ساخت و نصب ۹۲۰ آشیانه ویژه پرندگان به منظور حمایت از تکثیر و حضور آنها در بوستان‌های شهر مشهد خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر یکی از معیارهای اصلی پایداری و داشتن رویکرد سبز در کلانشهرهای دنیا، توسعه و تقویت خرد زیستگاه‌های شهری و حضور فعال گونه‌های گیاهی و جانوری بومی در شهرها و بهره گیری از خدمات اکوسیستمیک آنها در مدیریت شهری است. مدیریت شهری مشهد در سالهای اخیر گام‌های موثری در این زمینه برداشته است.

وی افزود: در همین راستا با توجه به اینکه حضور گسترده پرندگان در بوستانهای شهری می‌تواند در کنترل بیولوژیک آفات و کم شدن بسیاری از هزینه های روزمره نگهداری فضای سبز و کاهش استفاده از سموم شیمیایی در محیط های شهری تأثیرگذار باشد؛ ساخت و نصب آشیانه های پرندگان، آبخوری و دانخوری در بوستان‌های شهر در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

یعقوبی ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۴۷۰ آشیانه ویژه گنجشک سانان و دیگر گونه ها با استفاده از ضایعات چوب ناشی از هرس درختان ساخته شده است و در بوستان‌هایی نظیر وکیل آباد، ملت، پردیس، حجاب، طرق و غدیر نصب شده است و کار نصب ۴۵۰ آشیانه دیگر نیز تا اواسط آذر ماه به اتمام خواهد رسید.

معاون شهردار مشهد افزود: علاوه بر آشیانه ها با توجه به اینکه در فصول سرد سال بسیاری از پرندگان با مشکل کمبود غذا و در طول سال با مشکلات کمبود منابع آبی مواجه هستند ۱۱۰ دان‌خوری و همچنین ۱۴۰ آبخوری ویژه پرندگان نیز تهیه شده و در نقاط مختلف شهر با توجه به ملاحظات اکولوژیک، جانمایی و نصب شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و کاهش دسترسی پرندگان به غذا از شهروندان مشهدی تقاضا می‌شود در راستای حمایت از این مخلوقات خداوندی تلاش کنند چرا که حمایت مناسب از پرندگان شهری تنها با همکاری و همراهی همه شهروندان امکان پذیر خواهد بود.

کد خبر 457399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.