تصویب کلیات طرح تشکیل تشکل‌های صنفی در کمیسیون امور داخلی

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای کشور مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح تشکیل تشکل‌های صنفی و تخصصی در جلسه روز گذشته کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی خبر داد.

علی حدادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص جلسه روز گذشته کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اظهار کرد: در جلسه روز گذشته کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور طرح تشکیل تشکل‌های صنفی و تخصصی مورد بررسی قرار گرفت که در گذشته جز قانون احزاب و گروه‌های سیاسی بود.

وی افزود: بعد از تصویب قانون احزاب و گروه‌های سیاسی تشکل‌های صنفی و تخصصی از این قانون جدا شدند و در این راستا این طرح حدود چهار بار به شورای نگهبان ارجاع شد و نهایتاً به مجلس اعاده شد بود که در جلسه روز گذشته کلیات آن به تصویب کمیسیون رسید. با اجرا شدن این طرح بسیاری از اصناف و تشکل‌ها از بلاتکلیفی خارج می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پس از تصویب کلیات این طرح مقرر شد تا جزئیات آن در کمیته امور داخلی کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد و طی دو هفته آینده جزئیات این طرح در صحن کمیسیون تصویب شود و به صحن علنی مجلس ارائه گردد.

حدادی ادامه داد: همچنین بر اساس این طرح مقرر شد جدای از احزاب و گروه‌های سیاسی تشکل‌های صنفی و تخصصی چه در تشکیل و چه در زمان اخذ مجوز باید مراحل خاصی را طی کنند.

کد خبر 457365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.