سامانه یکپارچه مدیریت پسماند ساختمانی در یک قدمی بهره‌برداری

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: سامانه یکپارچه مدیریت پسماندهای ساختمانی به زودی بهره‌برداری می‌شود.

رحیم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین اقدامات در زمینه راه‌اندازی سامانه مدیریت یکپارچه پسماندهای عمرانی و ساختمانی شهر اصفهان، اظهار کرد: طی آخرین جلسات با رؤسا و کارشناسان سازمان حمل و نقل بار مقرر شد به منظور مدیریت و ساماندهی بهتر پسماندهای ساختمانی و جلوگیری از تخلیه‌های غیرمجاز، اطلاعات مربوط به خودروهای جمع‌آوری کننده پسماندهای ساختمانی و مبدا بارگیری از طریق سامانه باریار در اختیار سازمان مدیریت پسماند قرار گیرد.

وی ادامه داد: در یک فراخوان اعلام شده رانندگان جهت دریافت برچسب‌های شناسایی خودرو (تگ RFID) مراجعه کرده و با ارائه مدارک مورد نیاز در بازه زمانی مقرر، تگ را به صورت رایگان دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: هدف از تخصیص تگ به خودروهای حمل پسماندهای ساختمانی، اتوماسیون ثبت اطلاعات ورود خودروها به سایت تخلیه و تسریع و تسهیل فرآیند کنترل و نظارت است.

وی گفت: این نشان‌ها دارای بارکد مشخصی است که برای هر خودرو اختصاصی بوده و اطلاعات مختلف مربوط به هر خودرو از طریق دوربین‌های تعبیه شده ورودی ثبت و ذخیره می‌شود.

محمدی با اشاره به آموزش کاربران این سامانه در مناطق مختلف شهری، تصریح کرد: وبسایت این سامانه به نشانی waste.isfahan.ir تقریباً کامل شده و در حال بارگذاری اطلاعات پایه است و بعد از آن نیروهای مختص این کار در هر منطقه که هم اکنون اقداماتی مانند صدور مجوز خاکبرداری را انجام می‌دهند فرآیند کاری خود را تحت این سامانه انجام خواهند داد.

وی افزود: همچنین وبسایتی به نشانی cw.isfahan.ir برای شهروندان و پیمانکاران طراحی و آماده شده است که امکان ثبت درخواست‌هایی مانند مجوز خاکبرداری، تمدید پروانه مجوز فعالیت پیمانکاران و درخواست برداشت خاک مرغوب در آن فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به ضرورت همکاری رانندگان و اتحادیه کامیون‌داران و بارکش‌های شهری برای دریافت تگ‌های ویژه خودروها در راستای تکمیل فرآیند مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی، افزود: پسماندهای ساختمانی و عمرانی حجم بسیاری زیادی از پسماندهای عادی شهر را تشکیل می‌دهد که مدیریت اصولی آن به منظور حفظ محیط‌زیست و کاهش آثار منفی، نیازمند مشارکت همه جانبه میان تولیدکنندگان، عوامل جمع‌آوری و متولیان مدیریت آنهاست و سازمان مدیریت پسماند برای ارتقای این همکاری، آمادگی دارد.

کد خبر 457359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.