مخالفت فرمانداری اراک با نامگذاری خیابان به نام استاد شجریان

فرمانداری شهرستان اراک ضمن مخالفت با نامگذاری خیابانی به اسم محمدرضا شجریان اعلام کرده است که طبق آئین نامه شورای نام گذاری، اولویت با اسامی شهدا و چهره‌های شناخته شده اسلامی است و باید معبر دیگری برای نامگذاری به نام شجریان، انتخاب شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از آنکه شورای شهر اراک اقدام به تغییر نام خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی معروف، به ۱۲ متری ملک کرد مخالفت‌ها با این کار شدت گرفت.

در گام نخست آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک با ابراز ناراحتی از این اقدام شورای شهر گفت: شهید سید جمال الدین اسدآبادی مایه عزت و شرف امت اسلام بوده و ایشان از جمله نخبگان دنیای اسلام است که طی این سال‌ها مظلوم واقع شده‌ است، اینکه خیابانی در شهر اراک به نام این عالم مجاهد و اندیشمند است مایه افتخار و سربلندی مردم شهر اراک بوده و حذف نام ایشان از این خیابان حساسیت‌زا و موجب دل‌آزردگی مؤمنین و متدینین شده است که باید متوقف شود.

پس از این اظهارنظر بود که برخی از گروه‌های سیاسی، دانشگاهیان و جوانان انقلابی با انتشار بیانیه‌ای به مصوبه شورای شهر اراک در تغییر نام خیابان شهید سید جمال الدین اسدآبادی اعتراض کردند.

دبیر کل مجمع اندیشه و وحدت اسلامی استان مرکزی در این باره گفت: فراکسیون امید شورای شهر اراک با نگاه سیاسی وظایف تخصصی شورا را رها کرده و خیابانی که به نام سید جمال الدین اسدآبادی شخصیت اندیشمند جهان اسلام و مبارز ضد استکبار بود را تغییر نام دادند، ضمن اعلام انزجار از رفتار سیاسی فراکسیون امید، پیگیری‌های قانونی برای لغو مصوبه سیاسی شورای شهر را پیگیری خواهیم کرد.

رضا عزیزآبادی با اشاره به اعتراض ۴۴ گروه جهادی در واکنش به مصوبه اخیر فراکسیون امید شورای شهر اراک در تغییر نام خیابان سید جمال الدین اسدآبادی، ادامه داد: شورای شهر به جای حاشیه‌سازی‌ها و اقدامات سیاسی و عوام فریبانه قدری هم برای حل مشکلات مردم وقت بگذارد. با وجود تمام احترامی که برای دوستداران استاد شجریان قائل هستیم اما این حرکت را نوعی سوءاستفاده، عوام‌فریبی و استفاده ابزاری از هنر می‌دانیم و در برابر هرگونه جنجال‌آفرینی و سیاسی‌کاری محکم ایستاده و از مبانی انقلاب سرسوزنی کوتاه نخواهیم آمد.

اما امروز (دوشنبه) فرماندار اراک قائله را ختم کرد و خبر داد که فرمانداری شهرستان اراک ضمن مخالفت با نامگذاری خیابانی به اسم محمدرضا شجریان اعلام کرده که طبق آئین نامه شورای نامگذاری، اولویت با اسامی شهدا و چهره‌های شناخته شده اسلامی است و باید معبر دیگری برای نامگذاری به نام شجریان، انتخاب شود.

بدین ترتیب نامگذاری خیابانی به نام استاد محمدرضا شجریان در اراک مانند چند شهر دیگر در کشور تاکنون ناکام مانده است.

کد خبر 457126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.