امدادرسانی به ۳۰۲ متاثر حوادث جوی طی ۴۸ ساعت گذشته

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، از امدادرسانی به ۳۰۲ متاثر حوادث جوی طی ۴۸ ساعت گذشته در ۲۲ شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و محورهای کوهستانی ۹ استان خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد باقر محمدی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر در ۴۸ ساعت گذشته در استان‌های متأثر از حوادث جوی و اقلیمی، اظهار کرد: طبق آخرین اخبار ارزیابی شده دریافتی از سوی گروه‌های امداد و نجات، حوادث یادشده مسافران را در استان‌های بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، قزوین، کرمانشاه، گلستان، لرستان و همدان با مشکلاتی همراه کرده بود.

وی ادامه داد: با تلاش امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر در ۴۸ ساعت گذشته ۱۱۰ نفر از هموطنان و مسافران متأثر از حوادث جوی و اقلیمی در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و بین شهری، مدارس، مساجد و نظایر آن اسکان اضطراری و موقت یافتند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: تخلیه آب از ۱۵ واحد منزل مسکونی، از دیگر اقدامات ۲۹ تیم (متشکل از ۹۹ نفر امدادگر و نجاتگر هلال احمر) در خدمات رسانی به هموطنان و مسافران در ۹ استان کشور بوده است.

محمدی خاطرنشان کرد: با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر در ۴۸ ساعت گذشته ۲۰ دستگاه چادر امدادی، ۱۶۵ تخته پتو، ۷۵ تخته موکت، ۳۵۳ کیلوگرم نایلون، ۱۷۹ قوطی انواع کنسرو، ۳۱۷ کیلوگرم برنج، ۱۰۱ کیلوگرم حبوبات، ۱۳۸ ست شستشو و ۱۱۰ کیلوگرم قند و شکر در میان متاثرین از حوادث جوی توزیع شده است. امدادرسانی در استان خوزستان (هفتگل و مسجد سلیمان) و استان بوشهر (دیلم) با جدیت ادامه دارد.

بنا به گزارش ایرنا، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند. تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

کد خبر 457085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.