واکنش نمایندگان مجلس به تخریب خانه زن بندرعباسی

تخریب خانه زن بندرعباسی توسط ماموران شهرداری و به دنبال آن انتشار فیلم خودسوزی وی باعث واکنش برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این اقدام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طی چند روز گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن مأموران شهرداری بندرعباس اقدام به تخریب خانه یک زن ۳۵ ساله کردند، و سپس این زن در واکنش به آن اقدام به خودسوزی کرد، برخی مقامات قضائی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وعده پیگیری این موضوع بر لزوم محاکمه متخلفان و خاطیان این حادثه و دلجویی از خانواده آسیب دیده تاکید داشتند.

احمد نادری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این اقدام در صفحه توئیتر خود نوشت: آه و ناله کسانی که در مقابل مأموران تخریب التماس می‌کنند تا سرپناه محقرشان را تخریب نکنند، آنقدر جگرسوز است که خواب را از چشم انسان می‌رباید. کجای راه را اشتباه رفته‌ایم که عباس آخوندی‌ها بر گرده مردم سوار شدند و بعد از چند سال جنایت در حق مستضعفین، هنوز جرأت احضار امثال او را نداریم؟

الهام آزاد، نماینده نائین در مجلس شورای اسلامی هم در واکنش به این حادثه گفت: با بی‌تدبیری سرپناه کسی را خراب کردند که جز خداوند یاوری نداشت. صحنه استعانت مادر و فرزند از خداوند و فریاد خدای آن کودک دل هر انسانی را به درد می‌آورد. علاج بعد از واقعه خود درد است و تکرار دو حادثه مشابه در یک سال جای تأمل دارد، به پیگیری این حادثه و علل آن خواهیم پرداخت.

فاطمه قاسم پور، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در صفحه توئیتر خود نوشت: در اتفاقات دردناکی مانند آنچه در بندرعباس رخ داد، مسئولین بدون توجه به کرامت انسانی صاحبان خانه و تبعات ناگوار انسانی این برخورد، عمل کردند. در مواجه با تبعات توسعه نامتوازن شهری، بایدکرامت افراد به طور کامل حفظ شود. وزیر کشور نسبت به این امر مسئول است و باید پاسخگو باشد.

علیرضا زاکانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم در واکنش به این اتفاق تصریح کرد: اتفاق تلخ بندرعباس رفتاری سرشار از تبعیض و نمونه‌ای از پلشتی‌ها و میراث شوم مدیریت عناصر قدرت و ثروت در کشور است. مجلس انقلابی در تلاش برای خشکاندن ریشه فقر، فساد و تبعیض‌هاست.

علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به حادثه تخریب خانه زن بندرعباسی و همچنین رشد حاشیه نشینی در کشور گفت: رشد پدیده حاشیه نشینی در نقاط مختلف کشور که هر از چندگاهی منجر به بروز تخریب آلونک‌های مستضعفین می‌شود، نتیجه عملکرد آن وزیر مسکن است که برخلاف تکلیف دولت در اصل ۳۱ قانون اساسی جهت برخورداری طبقات ضعیف از حق مسکن، پروژه مسکن مهر را متوقف کرد و به نساختنش افتخار کرد.

فاطمه محمد بیگی، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: سرپناه زن سرپرست خانواری که به سختی زندگی می‌کند را خراب کردید در حالی که به دادش نرسیدید و جایی برایش فراهم نکردید؟ به صورت ویژه این اقدام غیرانسانی را در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از سوی مجلس پیگیری خواهم کرد.

سید نظام الدین موسوی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی هم در صفحه توئیتر خود نوشت: به حکم کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری، آلونک پیرزنان را در کرمانشاه و بندرعباس تخریب می‌کنند اما به حکم اصل ۳۱ قانون اساسی توجه نمی‌کنند که دولت مکلف است زمینه برخورداری طبقات ضعیف از حق مسکن را فراهم کند. اگر دولت آقای روحانی مسکن مهر را متوقف نمی‌کرد امروز هیچ ایرانی بی سرپناه نبود.

احمد مرادی، نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم در واکنش به این حادثه گفت: تخریب اتاقکی در حاشیه شهر بندرعباس متعلق به خانمی سرپرست خانوار توسط مأمورین شهرداری‬ و ضجه‌های التماس گونه دختر بچه معصوم، هر انسان با وجدانی را به درد‬ می‌آورد. ‏کجای شرافت و انسانیت است که در این شرایط بد اقتصادی خانه را بر سر مردم بی پناه ویران کنیم.

علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با طرح چند پرسش به تخریب خانه زن بندرعباسی واکنش نشان داد‬ و‬ گفت: جلوگیری از ساخت و ساز خارج از ضابطه انجام وظیفه است اما آیا تأمین حداقل سرپناه برای یک خانواده محروم وظیفه نیست؟!‏ چرا نمی‌توانیم بفهمیم که می‌شود ابتدا برای این خانواده فکری کرد و سپس بنای غیرمجاز را تخریب نمود؟! همین کاری که حالا بعد از این فاجعه و جریحه‌دار شدن احساسات مردم خواهیم کرد.

کد خبر 456911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.