نتیجه بررسی تخریب آلونک خانواده بندرعباسی در شورای شهر

سخنگوی شورای شهر بندرعباس گفت: هر چند همه اعضای شورا نسبت به نحوه تخریب چهار دیواری تصرفی توسط شهرداری و مأموران تخلفات اداره مسکن و شهر سازی گله‌مند هستند، اما باید توجه داشت که رفع تصرف یکی از وظایف قانونی شهرداری و مسکن و شهرسازی است.

فیصل دانش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به تخریب چهار دیواری تصرفی توسط شهرداری و مأموران تخلفات اداره مسکن و شهرسازی به درخواست تعدادی از اعضا جلسه اضطراری و فوق العاده‌ای با حضور تمامی اعضای شورا تشکیل شد و شهردار بندرعباس نیز جهت توضیح و پاسخگویی در این خصوص در جلسه حضور پیدا کرد.

وی با بیان اینکه اعضای شورا در این جلسه ابراز همدردی کرده و رفتار غیر انسانی و غیر اخلاقی برخی مأموران را نادرست دانستند، افزود: با کمال تأسف حادثه‌ای که اتفاق افتاده احساسات عمومی را جریحه‌دار کرده است. تمامی اعضا برای افکار عمومی احترام قائل هستند و هرگونه رفتار غیرانسانی و غیراخلاقی را محکوم می‌کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: هر چند همه اعضای شورا نسبت به این موضوع گله‌مند هستند، اما باید توجه داشت که رفع تصرف یکی از وظایف قانونی شهرداری و مسکن و شهرسازی است.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم مسئولان باید بدون شتابزدگی به بررسی دقیق ماجرا توجه کنند و بپذیرند که اگر شهرداری و اداره مسکن جلوی اینگونه متخلفان را نگیرند، تمامی اراضی شهر توسط اینگونه اشخاص تصرف شده و در آینده شهر را دچار مشکلات اساسی خواهند کرد، سپس شهرداری برای بازگشایی معابر و رفع تصرف با هزینه‌های هنگفت روبرو خواهد شد.

دانش اضافه کرد: هیچ کس رفتار غیرانسانی همراه با خشونت مأموران را تأیید نمی‌کند اما به نظر می‌رسد به جای رفتارهای احساسی عده‌ای باید از طریق منابع موثق و شاهدان عینی موضوع را بررسی کرده و در صورت محرز بودن تخلف قطعاً مرتکبین شایسته مجازات خواهند بود.

سخنگوی شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: شهرداری موظف است جلوی ساخت و ساز غیرقانونی و غیرفنی متصرفان اراضی را بگیرد، ضمن اینکه در این مورد دو شاکی خصوصی نیز وجود داشته است که شکایت خود را در سامانه ۱۳۷ شهرداری به ثبت رسانده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این اتفاق و برخی حاشیه‌ها نشان داد که باید برای چنین اتفاقاتی دستورالعمل مشخص و شیوه نامه‌ای حقوقی تنظیم شود تا در آینده اشتباهی اینچنین رخ ندهد که مقرر شد کمیسیون حقوقی شورا در اسرع وقت این شیوه نامه را تنظیم و برای تصویب به صحن شورا ارائه کند.

کد خبر 456884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    اینا باند زمین خوار بودن و الا فرد عادی جرات خودسوزی الکی نداره
  • طلا IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    این سیاهی رو با آب زمزم هم نمیشه پاک کرد.
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    فک کردید همچین بلاهایی چقدر داره در کشور سر مردم بدبخت میاد ؟ حالا اینا قضیشون رسانه ای شد و به امید خدا نجات پیدا میکنن ولی بدونین اینا که دستور تخریب دادند حکم دادند اونایی که حتی خراب کردند یا مآمورانی که اونجا بودند دیدند و دلشون نمیسوخت ختم کلام