شهرداری تهران فاقد راهبرد مشخص برای ایمنی، حمل‌ونقل و ترافیک است

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران فاقد راهبرد مشخص و سیاست واحد در راستای ایمنی، حمل ونقل و ترافیک است و کاملاً سلیقه‌ای عمل می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهربانو امانی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران، با تشکر از محسن هاشمی در خصوص چالش‌ها و گروگانگیری اعتبارات و اوراق مشارکت مترو از سوی برخی بانک‌ها به کوتاهی شهرداری در خصوص تکمیل برنامه عملیاتی ایمنی حمل‌ونقل شهر تهران اشاره و اظهار کرد: با توجه به برنامه سوم توسعه شهر تهران، مهمترین استراتژی و راهبرد شورای پنجم در تغییر ریل، تصمیم گیری و تصمیم‌سازی در مدیریت شهری جدید بود، اما اهداف برنامه آنگونه که باید بکار گرفته نشده است.

وی ادامه داد: به ویژه در بحث ایمنی حمل و نقل عمومی آنگونه که باید برنامه‌ها مطابق با برنامه سوم توسعه پیش نرفت. یکی از اهداف اصلی شورای پنجم توجه به تامین ایمنی در حمل‌ونقل و ترافیک بوده است و از همان روزهای اول به این موضوع ورود کرد و شاهد این بودیم در همان روزهای اول خط ناایمن ۷ مترو را تا زمان ایمن‌سازی کامل تعطیل کردیم و یا برنامه ایمن سازی سرویس‌های مدارس را دنبال کردیم.

امانی افزود: این موضوع در فرایند تدوین برنامه پنج‌ساله سوم توسعه مطرح شد و بندهای متعددی توسط کمیسیون عمران و حمل‌ونقل در برنامه پیشنهاد شد که در نهایت با توصیه اعضای محترم شورا و هماهنگی معاونت تخصصی در بند ۱۹ ماده ۵۵ تدوین شد. براساس این بند مقرر شد برنامه عملیاتی ایمنی حمل و نقل تا پایان اول برنامه تهیه شده و برای تصویب به شورا ارسال شده است که تاکنون این برنامه ارائه نشده است.

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران افزود: اساساً شهرداری تهران فاقد راهبرد مشخص و سیاست واحد در راستای ایمنی، حمل‌ونقل و ترافیک است و کاملاً سلیقه‌ای عمل می‌کند، به گونه‌ای که با تغییر مدیران برنامه‌های عملیاتی دستخوش تغییر می‌شود. انتظار می‌رود شهرداری نسبت به رعایت و اجرای قوانین و مقررات شورای شهر در اسرع وقت اقدام کند.

کد خبر 456871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.