افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در شهر تالش

معاون خدمات شهری شهردار تالش گفت: افزایش جمعیت سگ‌های بدون صاحب در این شهر به یک معضل بزرگ تبدیل شده و این مسئله در حال حاضر باعث ناراحتی شهروندان شده است.

علیرضا مجیدزاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال ۱۳۹۸ با یک شرکت بخش خصوصی قرارداد بسته بودیم و در ازای ساماندهی هر قلاده سگ ماهیانه مبلغی را به آن شرکت پرداخت می‌کردیم.

وی افزود: در سال گذشته حدود ۴۵ قلاده سگ بدون صاحب را از سطح شهر تالش زنده گیری و جمع آوری و به جایگاه محصور در محل دفن زباله قروق منتقل کردیم، اما حامیان حیوانات شبانه با فریب دادن نگهبان سگ‌ها را در سطح شهر رهاسازی کردند و حضور سگ‌ها با اعتراض اهالی محل مواجه شد.

معاون خدمات شهری شهردار تالش تصریح کرد: اعتراض و ناراحتی برخی شهروندان نسبت به آلوده بودن محل دفن زباله منطقه گردشگری و ساحلی قروق و نگهداری سگ‌های بدون صاحب در آن محل به حق و درست بود.

مجیدزاده خاطرنشان کرد: در شهریورماه سال جاری دوباره با یک شرکت خدماتی قرارداد همکاری امضا کردیم تا علاوه بر رفت و روب و جمع آوری زباله‌ها، سگ‌های بدون صاحب را از محدوده شهری زنده گیری و جمع آوری کند.

وی تاکید کرد: این شرکت علیرغم اینکه براساس انجام مفاد قرارداد باید از شهرداری پول دریافت کند، اما به تعهدات خود عمل نکرده و در دو ماه گذشته در راستای زنده گیری و جمع آوری سگ‌های بدون صاحب اقدامی نکرده است.

معاون خدمات شهری شهردار تالش افزود: شهرداری دو بار به علت انجام نشدن تعهدات شرکت، به آن اخطار کتبی داده، اما نسبت به اخطارها بی تفاوت بوده است.

مجیدزاده گفت: افزایش جمعیت سگ‌های بدون صاحب در سطح این شهر به یک معضل بزرگ تبدیل شده است و این مسئله در حال حاضر باعث ناراحتی شهروندان شده است.

وی عنوان کرد: واحد خدمات شهری از دو ماه گذشته خود دست به کار شده و تعداد ۳۰ قلاده سگ بدون صاحب را از محدوده شهری زنده گیری و به مکانی محصور در کارخانه آسفالت راهنما محله، منتقل کرده است و از این تعداد حدود ۲۰ قلاده برای نگهداری، تحویل دوستداران و حامیان حیوانات شده است.

معاون خدمات شهری شهردار تالش دلیل افزایش جمعیت سگ‌های بدون صاحب در تالش را نزدیک بودن حدود ۱۰ روستا به این شهر دانست و گفت: سگ‌ها شبانه از اطراف روستاها برای یافتن غذا وارد شهر شده و با تجمع در مقابل فروشگاه‌های مواد غذایی مانند مرغ فروشی‌ها و قصابی‌ها برای شهروندان ایجاد مزاحمت کرده و با روشن شدن هوا دوباره به اطراف روستاها باز می‌گردند.

مجیدزاده با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرداری با همکاری و کمک یکی از حامیان حیوانات در حال ساخت پناهگاهی برای نگهداری سگ‌های بدون صاحب در زمینی به مساحت حدود ۳۰۰ متر مربع در کارخانه آسفالت راهنما محله است، افزود: متراژ بنای ساختمان پناهگاه با یکصد متر مربع وسعت، دارای هشت اتاقک بزرگ و تعدادی اتاقک کوچک برای نگهداری سگ‌ها و یک اتاق برای جراحی و عقیم سازی بوده و ساخت آن تاکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه سگ‌های بدون صاحب پس از زنده گیری به پناهگاه منتقل شده و شستشو شده و زیر نظر دامپزشک انگل زدایی، واکسینه و عقیم سازی شده و پس از اطمینان از سلامت آن‌ها، پلاک‌کوبی و در شهر رهاسازی خواهند شد. تاکید کرد: عقیم سازی به مرور زمان جمعیت سگ‌های بدون صاحب را در شهر تالش کاهش خواهد داد.

معاون خدمات شهری شهردار تالش خاطرنشان کرد: حامیان حیوانات و افرادی که توانایی و شرایط نگهداری از سگ‌ها را دارند، می‌توانند با مراجعه به معاونت واحد خدمات شهری شهرداری تالش، نسبت به دریافت و نگهداری آن‌ها اقدام کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود است که در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد. مرکز آن شهر هشتپر و در حدود ۵۴ هزار و ۱۷۸ نفر جمعیت دارد.

کد خبر 456844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.