رفع مشکل پله برقی و آسانسور پل‌های عابر پیاده/سرقت قطعات پله‌ها

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از حل مشکل خرابی پله های برقی و آسانسور پل های عابر مکانیزه خبر داد.

به گزارش ایمنا، وحید سرلک در مورد وضعیت پل‌های عابر مکانیزه که بخش زیادی از تماس‌های مردمی با سامانه ۱۳۷ را به خود اختصاص داده است، گفت: تا چندی پیش مدیریت پل‌های برقی عابر پیاده در سطح شهر مدیریت چندگانه داشت به گونه‌ای که اداره آنها در اختیار منطقه یا سازمان خدمات شهری بود و مدتی است که مدیریت این پله‌های برقی به سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران سپرده شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲۱ پل عابر مکانیزه در سطح شهر تهران وجود دارد که ۴۷۴ یونیت پله برقی و ۱۷ آسانسور بر روی این پل‌های مکانیزه قرار دارد، افزود: زمانی که مدیریت پل‌های عابر مکانیزه را در اختیار گرفتیم از ۴۷۴ پله برقی، ۱۶۹ پله خراب بود و از ۱۷ آسانسور نیز ۱۴ آسانسور خراب بود.

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به مشکلات تحریم و نوسانات ارز گفت: با انتخاب پیمانکار تاکنون از این تعداد آسانسور و پله برقی خراب و خاموش، ۱۱۰ پله برقی فعال شده و ۱۰ دستگاه آسانسور نیز به مدار فعالیت برگشتند و بر این اساس می‌توان گفت که تاکنون مشکل ۸۰ درصد خرابی‌های پل‌های عابر مکانیزه رفع شده است.

سرلک با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته می‌بایست تا آخر آذرماه سال جاری قطعات مورد نیاز پله برقی و آسانسورها به دستمان برسد تا مشکلات مابقی پل‌های مکانیزه نیز رفع شود، افزود: بررسی‌ها نشان داد که برخی پل‌های مکانیزه قدیمی هستند به گونه‌ای که ۱۵ سال بوده که پله‌های برقی آن در حال فعالیت است و باید برای تعمیر این پل‌های قدیمی فکری اندیشیده شود.

وی با اشاره به سرقت قطعات پل‌های مکانیزه گفت: پل‌های عابر پیاده در برخی ساعات مراجعه کننده ندارند و این زمان مناسبی برای سارقان است تا نسبت به سرقت قطعات آسانسور یا پله برقی‌های این پل‌ها اقدام کنند که به همین دلیل برای همه پل‌های عابر مکانیزه نگهبان تعیین کردیم تا هم از نظر ایمنی و هم نظافت، وضعیت این پل‌ها بهبود پیدا کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 456715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.