ورودی مازندران از سمنان و گلستان بامداد شنبه بسته می‌شود

فرماندار گلوگاه گفت: ورودی‌های مازندران از گلستان و سمنان در محدوده این شهرستان از نخستین دقایق بامداد شنبه روی خودروهای غیربومی بسته می‌شود.

به گزارش ایمنا، فریدون کلبادی نژاد اظهار کرد: بر اساس اعلام دستورالعمل قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونای مازندران از ساعت ۲۴ امشب ورود تمامی خودروهای شخصی دارای پلاک غیربومی از مسیر گلوگاه به عنوان ورودی شرقی استان ممنوع است.

وی با اعلام اینکه گلوگاه دارای دو نقطه ورودی از ضلع شمالی و یک ورودی در ضلع جنوبی که بسته خواهد شد، گفت: این تصمیم که دستورالعمل اجرایی مصوبه ستاد ملی کرونا است، با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اجرایی می‌شود و تمامی نیروهای راهور و پلیس راه مستقر در ورودی‌های شهرستان با جدیت نسبت به اجرای این مصوبه اقدام خواهند کرد.

فرماندار گلوگاه افزود: با توجه اینکه شهر گلوگاه دارای کمربندی نیست، بلوار اصلی نقش کمربندی را دارد که برای تردد باز خواهد بود، ولی سه نقطه ورودی به داخل شهر در کمربندی شرق و غربی و خیابان کارون بسته می‌شود و هیچ خودروی غیربومی حق ورود به شهر را ندارد و تنها می‌توانند از بلوار برای خروج از شهر استفاده کنند.

وی گفت: با اجرای طرح محدودیت کرونایی، تنها خودروهای دارای پلاک بومی گلوگاه و بهشهر می‌توانند از مسیرهای ورودی گلوگاه وارد مازندران شوند و خودروها با پلاک گلوگاه برای خروج به سمت گلستان و سمنان و خودروهایی که از مسیر شهرستان بندر گز و گرگان در استان گلستان و شهرستان دامغان در استان سمنان قصد ورود به محدوده شهرستان گلوگاه را دارند باید دارای مجوز فرمانداری باشند.

کلبادی نژاد با تاکید بر اینکه از ساعت ۲۴ امشب تنها خودروهای دارای پلاک استان گلستان و سمنان می‌توانند از خروجی شهرستان گلوگاه به استان‌های مقصد بروند، تاکید کرد: با بررسی‌های انجام شده در اجرای طرح‌های محدودیت کرونایی گذشته در این شهرستان، متوجه شدیم که بیش از ۸۰ درصد چالش ما ورود خودروها با پلاک ۵۹ و ۶۹ استان گلستان به محور هزارجریب و مناطق کوهستانی و روستاهای بالادست گلوگاه بود که در این دوره از محدودیت‌ها پل " توسکا " بر روی خودروهایی که قصد رفتن به مناطق بالادست و کوهستانی و استان سمنان را دارند بسته می‌شود و متخلفان هم ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

نماینده عالی دولت در گلوگاه با اشاره به شرایط نارنجی کرونایی این شهرستان، بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم تاکید کرد و گفت: درخواست ما از شهروندان گلوگایی این است که از تردد غیر ضروری در سطح شهر از بامداد شنبه به صورت جدی پرهیز کنند تا وضعیت تبدیل به قرمز نشود.

کلبادی نژاد همچنین با اشاره به ممنوع شدن تردد در شهر گلوگاه از ۲۱ تا ۴ صبح اول آذر ماه، از مردم خواست با مأموران انتظامی و راهور برای اجرای هر چه بهتر این مصوبه همکاری کنند.

وی گفت: بر اساس اعلام ستاد کرونا، خودروهای شخصی با پلاک غیربومی در صورت ورود به گلوگاه که وضعیت نرنجی دارد در هر ۲۴ ساعت مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و در صورت ورود خودروهای با پلاکی غیر بومی به شهرهای قرمز هم جریمه یک میلیون تومان روزانه در انتظارشان است.

فرماندار گلوگاه افزود: اگر چه ورود و خروج وسیله نقلیه غیر بومی به شهرهای با وضعیت زرد عادی است، ولی در صورتی که خودروهای مناطق با وضعیت زرد و عادی بخواهند وارد مناطق نارنجی و قرمز شوند، جریمه ۵۰۰ هزار تومانی تا یک میلیون تومانی شامل آنها هم می‌شود.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، با توجه به وضعیت نارنجی کرونایی گلوگاه، مشاغل سطح ۳ و ۴ در این شهرستان به مدت دو هفته تعطیل است و مشاغل سطح ۲ تا ساعت ۱۸ حق فعالیت دارند و تنها مشاغل سطح یک که با نیازمندی‌های ضروری مردم سر و کار دارند، می‌توانند بدون محدودیت و به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال باشند. طرح جدید ستاد ملی مقابله با کرونا که محدودیت‌های ورود و خروج به شهرها یکی از مصوبات آن است از بامداد شنبه در سراسر کشور اجرایی می‌شود. این طرح قرار است فعلاً به مدت دو هفته اجرایی شود و پس از آن با بررسی نتایج کسب شده در صورت نیاز تمدید یا لغو خواهد شد.

بنا به گزارش ایرنا، بر اساس بررسی و اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، سه شهرستان ساری، بهشهر و آمل در استان مازندران دارای وضعیت قرمز کرونایی هستند و وضعیت کرونایی ۱۹ شهرستان دیگر استان هم نارنجی است.

کد خبر 456620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.