زیبایی و آراستگی محیط شهری در گرو آگاهی و مشارکت شهروندان

مدیر منطقه ٩ شهرداری اصفهان گفت: زیبایی و آراستگی محیط شهری در گرو آگاهی و مشارکت همه شهروندان بوده و از وظایف حقوق شهروندی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا رفیعی در دیدار با فرهیختگان و نمایندگان محلات منطقه ۹ شهرداری که با حضور مشاور شهردار اصفهان در امور خانواده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: همکاری و همفکری شهرداری با شهروندان و استفاده از نظرات معتمدین محلات در خدمات رساندن و پیگیری مسائل و مشکلات منطقه در حوزه شهرداری به بهبود و رفع مسائل کمک کرده است.

وی با بیان اینکه امنیت تردد پیاده‌راه ها برای شهروندان در پیاده راه خیابان‌ها و معابر منطقه ٩ حائز اهمیت است، افزود: افزایش اعتبارات عمرانی و ارائه خدمات شهری حاصل پیگیری و تلاش شبانه روزی کارکنان شهرداری بوده است.

مدیر منطقه ٩ شهرداری اصفهان با اشاره به آزادسازی خیابان‌های بهشت و کوهانستان با همکاری شهروندان، اظهار امیدواری کرد: با اجرای این پروژه‌ها شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان باشیم.

وی با بیان اینکه احداث خیابان بهشت تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ادامه داد: هزینه‌های اجرا و آزادسازی این طرح بیش از ۲۸۹ میلیارد ریال است؛ همچنین فاز سوم خیابان بهشت حدفاصل خیابان آتشگاه و شهید اشرفی قرار دارد و می‌تواند یکی از گره‌های ترافیکی سطح منطقه را باز کند.

رفیعی در مورد احداث خیابان ۲۰ متری ورودی محله کوهانستان، گفت: این طرح نیز بیش از ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای آزادسازی و احداث آن ۲۹۹ میلیارد ریال هزینه صرف می‌شود.

وی با بیان اینکه خیابان بهستان به موازات خیابان شهید اشرفی اصفهانی و خیابان آتشگاه با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۶۳ میلیارد ریال احداث شده است، اظهار کرد: این پروژه تکمیل شده و در نظر داریم در نهم آذرماه سال جاری این طرح را به صورت رسمی افتتاح کرده و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: به عقیده برخی افراد، تمام اقدامات مربوط به زیباسازی شهر باید توسط مدیریت شهری انجام شود، اما این تصور صحیح نیست چرا که شهروندان نیز در زیبایی شهر سهم بالقوه‌ای دارند.

وی تاکید کرد: زیبایی و آراستگی محیط شهری در گرو آگاهی و مشارکت همه شهروندان بوده و از وظایف حقوق شهروندی محسوب می‌شود؛ از این رو در خیابان بهستان آرامشی را برای شهروندان به وجود آورده و با احداث پاتوق‌های تجربه در این خیابان و در سطح منطقه ٩ هدیه‌ای از سوی شهرداری به شهروندان تقدیم شده است.

رفیعی گفت: امکانات و تجهیزات سطح شهر و منطقه ٩ متعلق به شهروندان بوده و شایسته است شهروندان ضمن احساس تعلق خاطر، خود را در زیباسازی شهر سهیم بدانند.

وی ادامه داد: برای تقویت حس مکان و آسایش و آرامش رهگذران و سایر ساکنین نیاز به ایجاد تغییراتی در مبلمان شهری منطقه ٩ احساس می‌شود که در این راستا از معتمدین محلات این منطقه و شهروندان انتظار می‌رود تا با مشارکت از طریق ارائه طرح و ایده و پیشنهادات خود در زیباسازی منطقه ٩ سهیم شوند.

کد خبر 456573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.