سینماگران، قدرتمندترین چهره‌های اینستاگرام

محال است اهل گشت و گذار در فضای مجازی باشید و روزانه سری به صفحات شخصی بازیگران، هنرمندان، فوتبالیست ها و به طور کلی سلبریتی های مورد علاقه تان نزنید. این که این افراد در طول روز به کجاها سر زده‌اند، غذایشان را در کدام رستوران خورده‌اند، در کدام باشگاه و با چه کسی ورزش کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حالا دیگر هر فرد با استفاده از اینستاگرام، دارای یک رسانه شخصی است که می‌تواند دنیایش را با دیگران به اشتراک بگذارد. حالا اگر این فرد را در جایگاه یک سلبریتی در زمینه‌های مختلف قرار دهید، قطعاً مخاطبانش عدد بزرگی خواهد شد و تأثیرگذاری محتوایی که به اشتراک می‌گذارد بیشتر است.

در بخشی از گزارشی که ابوالفضل حاجی‌زادگان در سایت مشق نو اخیراً درباره پیج‌های اینستاگرام منتشر کرده است، از بین ده صفحه مقتدر اینستاگرام ایرانی، ۹ صفحه به سینماگران تعلق دارد. این ۱۰ چهره مقتدر به ترتیب عبارتند از: نوید محمدزاده، پرویز پرستویی، گلشیفته فراهانی، امیر جعفری، علی کریمی، مهناز افشار، علی اوجی، پریناز ایزدیار، بهرام رادان و مهراب قاسمخانی.

این نتایج بر اساس یک شاخص جهانی به دست آمده و نشان می‌دهد که سینمایی‌ها کماکان بیشترین اقتدار و مرجعیت را در بین صفحه‌های تأثیرگذار ایرانی دارند. گفتنی است این صفحات لزوماً بیشترین دنبال کننده‌ها را ندارند و تنها بر اساس میزان تأثیر گذاری‌شان مشخص شده‌اند.

صفحه پرویز پرستویی، مرجعی برای فعالیت‌های خیرخواهانه

پرویز پرستویی از جمله بازیگرانی است که توانسته محبوبیت خود را در میان چند نسل و همچنین اقشار مختلف جامعه به دست آورد. او از شهرت خود در راستای اهداف خیرخواهانه در فضای اینستاگرام بهره برده است. پرستویی یک کاربر فعال در اینستاگرام است و روزانه بیش از یک پست در صفحه‌اش در جهت معرفی نیازمندان، جمع‌آوری کمک‌های مردمی، رساندن این کمک‌ها به دست نیازمندان و گزارشی از عملکرد خیرین به اشتراک می‌گذارد.

صفحه نوید محمدزاده، ویترینی برای یک سوپر استار

بی شک نوید محمدزاده حالا دیگر سوپراستار سینمای ایران است. او نشان داد توانمندی در این عرصه همراه با پشتکار، می‌تواند شما را به اوج برساند. او توانست یک تنه سوپر استاری را از چنگ چشم آبی‌ها در آورد و از آن خود کند. همین که فیلم‌هایش در گیشه می‌فروشد، همین که هواداران میلیونی دارد و همین که تصویرش بر بیلبوردهای تبلیغاتی نقش بسته است، برای اثبات ستاره بودنش کافی است.

صفحه محمدزاده در اینستاگرام، بیشتر به اخبار کاری و حرفه‌ای او تعلق دارد و هر از گاهی با یک عکس شخصی و کپشنی تأثیرگذار، دل از مخاطبانش می‌برد! این بازیگر، یک کرد با اصالت است و گاهی پست‌هایی با محتوای حمایت از کردها به اشتراک می‌گذارد. محمدزاده سعی کرده خود را با فاصله‌ای امن از مسائل سیاسی نگه دارد و نسبت به وقایع مربوط با سیاست، به شدت زیرپوستی واکنش نشان دهد.

صفحه بهرام رادان، شیک و با کلاس

بهرام رادان را باید از بازیگران لِوِل دار ایرانی دانست که در سینما هم گزیده کار است. او محتوای صفحه‌اش را هم با وسواس انتخاب می‌کند. پست‌هایش معمولاً کاری هستند و عکس‌هایی از صحنه یا پشت صحنه آثارش را تشکیل می‌دهند. معمولاً فاصله زمانی میان پست‌های اینستاگرامی رادان زیاد است و در تأمین خوراک محتوایی مخاطبانش، قطره چکانی عمل می‌کند.

پست‌های غیر کاری‌اش هم، عکس‌هایی از خودش در عرصه مدلینگ هستند. صفحه این بازیگر را باید از صفحات شیک اینستاگرام به لحاظ بصری و فرم دانست و دقیقاً معلوم نیست تأثیرگذاری‌اش از کدام بابت است.

صفحه پریناز ایزدیار، حامی جدی محیط زیست

پریناز ایزدیار هم در سینما و هم در فضای اینستاگرام، برای خود چارچوب مشخصی را معین کرده است. او هر محتوایی را به اشتراک نمی‌گذارد، همانطور که هر فیلمی را بازی نمی‌کند. از ویژگی‌های مهم صفحه ایزدیار در اینستاگرام آن است که به هیچ عنوان تبلیغات در آن جایی ندارد و او همچون بسیاری از همکارانش، با صفحه‌اش کاسبی نمی‌کند. صفحه این بازیگر کاملاً مرتبط با سینما و بازیگری است و علاوه بر آن، ایزدیار از مدافعین سفت و سخت محیط زیست است و هر از گاهی محتوایی در این زمینه به اشتراک می‌گذارد.

صفحه امیر جعفری، صفحه‌ای خانوادگی

امیر جعفری به ندرت در صفحه اینستاگرام خود پستی منتشر می‌کند و فاصله زمانی میان پست‌هایش زیاد است. اما معمولاً محتوای اینستاگرام این بازیگر، حول سه محور می‌چرخد:

اول خانواده، دوم سینما و سوم درگذشتگان. بخش زیادی از صفحه اینستاگرام جعفری را عکس‌های همسرش، ریما رامین فر و پسرش تشکیل می‌دهد. به غیر از پست‌های سینمایی، معمولاً این بازیگر به بهانه درگذشت سینماگران و دیگر هنرمندان، محتوایی را با مخاطبانش به اشتراک می‌گذارد. به احتمال زیاد، بخشی از تأثیرگذاری جعفری در اینستاگرام، به محبوبیت او در میان مردم باز می‌گردد.

صفحه علی اوجی، دیوار یادگاری

اینکه صفحه علی اوجی در اینستاگرام، یکی از ده صفحه تأثیرگذار باشد، علامت سوال بزرگ این پژوهش است. اوجی بازیگر چندان توانمند و پر طرفداری در سینمای ایران نیست و صفحه‌اش در اینستاگرام نیز بیشتر به عکس‌های یادگاری اختصاص دارد. عکس‌های او از همسرش، نرگس محمدی، عکس‌هایی با دیگر بازیگران سینما، آلبوم‌هایی از سفرهای مختلف و تبریک تولد سلبریتی ها.

این بازیگر برای تولید محتوای ارزشی و تأثیرگذار، هیچ تلاشی ندارد و صرفاً جهت تماشای تصاویر سلبریتی ها در مراسم گوناگون و یا محافل خصوصی، صفحه علی اوجی در اینستاگرام، مرجع مطمئن و موثقی است.

صفحه مهراب قاسم‌خانی، نقدهای تند و تیز در قالب طنز

مهراب قاسم خانی، بیشتر در قالب نویسنده طنز در سینما و تلویزیون شناخته می‌شود. ویژگی مهم طنز و طناز بودن آن است که می‌توان تند و تیزترین نقدها را در قالب آن بیان کرد. حتی می‌توان به راحتی وارد دنیای سیاست شد و با آدم‌هایش شوخی کرد. جذابیت و تأثیرگذاری صفحه قاسم‌خانی هم مرهون همین طناز بودنش است. انتقادهای اجتماعی و سیاسی این نویسنده در صفحه‌اش، به سرعت در فضای اینستاگرام بازنشر می‌شود و کاربران زیادی آنها را می‌پسندند.

جای کدام صفحات خالی است؟

گرچه مرجع این پژوهش به صورت دقیق مشخص نشده است و نمی‌توان به عنوان یک تحقیق رسمی به آن استناد نمود، اما باید دید چرا برخی از صفحات به شدت تأثیرگذار در میان این ۱۰ صفحه به چشم نمی‌خورد.

یکی از این صفحات قدرتمند در اینستاگرام، صفحه محسن چاوشی، خواننده مطرح و پرطرفدار کشورمان است. او از صفحه خود به عنوان تریبونی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و آزادسازی زندانیان استفاده می‌کند. تا کنون زندانیان بسیاری در همه جای ایران به همت این خواننده، آزاد شده‌اند.

صفحه شاهین نجف پور، مستند ساز و گزارشگر مستقل، نام دیگری است که جای خالی آن در این پژوهش به شدت احساس می‌شود. بسیاری از جرم و جنایات و حوادث اجتماعی، توسط صفحه این گزارشگر رسانه‌ای شدند و بازتاب گسترده‌ای داشتند که در پیگیری پرونده آنها تأثیر بسزایی داشت.

کمتر کسی است که نرگس کلباسی را نشناسد. او از داوطلبانی است که در اکثر حوادث طبیعی، بلافاصله کمک رسانی خود را در مناطق آسیب دیده آغاز می‌کند. صفحه کلباسی در اینستاگرام، یکی از صفحات مرجع برای کمک‌های مردمی و رساندن بدون واسطه آنها به آسیب زدگان است. صفحه نرگس کلباسی نیز به یقین یکی از تاثیرگذارترین صفحات اینستاگرام است.

کد خبر 456363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.