همه دستگاه‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک کنند

شهردار بندرانزلی گفت: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی همه نهادها و دستگاه های اجرایی شهرستان باید باهم همکاری و تبادل نظر داشته باشند و اقداماتی را در راستای توسعه آن انجام دهند.

بدرالدین بدری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری همواره حامی کتاب و کتابخوانی بوده است و در سال جاری مبلغ ۲۷۰ میلیون ‌ریال به عنوان نیم‌درصد درآمد خود به حساب کتابخانه عمومی این شهر واریز کرده است.

شهردار انزلی گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، اکنون نمایشگاه کتاب در پارک ساحلی انزلی با تخفیف ۲۵درصدی توسط بخش خصوصی با همکاری شهرداری در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری در سالهای گذشته یک دستگاه اتوبوس کتابخانه سیار با ظاهری زیبا و منحصر به فرد در استان گیلان را برای علاقه‌مندان به مطالعه کتاب در شهر انزلی برپا کرد. اما این اتوبوس به مرور زمان دچار فرسودگی و نقص فنی شد. اکنون در تلاشیم با تعمیر و بازسازی آن، به زودی فعالیت کتابخانه سیار از سر گرفته شود.

بدری گفت: واحد فرهنگی شهرداری همواره در برنامه های متنوع کتابخوانی همچون تو هم بخوان که با هدف تبادل کتاب توسط گروه های مردمی، به ویژه انجمن مردم نهاد توسعه انزلی فعال در زمینه حوزه کتاب و کتابخوانی همکاری و مشارکت داشته، اما در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونااغلب این برنامه ها تعطیل شده است.

شهردار انزلی افزود: امسال در اتاقک بالایی مناره انزلی قفسه کتاب جانمایی کردیم و شهروندان در هنگام بازدید از آن می توانند از این کتاب ها به عنوان هدیه بهره ببرند یا در صورت تمایل به کتابخانه کتاب هدیه بدهند.

وی عنوان کرد: مدیریت شهری در یک ماه گذشته دو ایستگاه مطالعه سیار با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان در ترمینال مسافربری و  معاونت شهرسازی شهرداری ایجاد کرده و هم اکنون در حال فعالیت هستند.

بدری گفت: با درخواست کتابخانه های عمومی شهرستان در حال طراحی المان کتاب برای یک از فضاهای شهری هستیم. که امیدواریم پس از ساخت آن را در محل مورد نظر نصب کنیم.

وی تاکید کرد: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی همه نهادها و دستگاه های اجرایی شهرستان باید باهم همکاری و تبادل نظر داشته باشند و اقداماتی در  راستای توسعه آن انجام دهند.

شهردار انزلی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از نویسندگان در مراسم های مختلف فرهنگی برای تجلیل از مفاخر و برگزیدگان، اهدا کتاب به آنان را در برنامه خود قرار داده است.

کد خبر 456335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.