تعلیق بازرسی‌های کارگاهی و کمیسیون‌های تأمین اجتماعی در شهرهای قرمز

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: از هفته آینده اقداماتی مشابه به سه ماهه ابتدای شیوع کرونا در سازمان تأمین اجتماعی به اجرا گذاشته می‌شود و بازرسی‌های کارگاهی و جلسات هیئت‌ها و کمیسیون‌های پزشکی در شهرهای دارای وضعیت قرمز تعلیق خواهد شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری در جلسه هفتگی زندگی با کرونا که به منظور بررسی اقدامات و برنامه‌های جاری این سازمان برای کنترل و کاهش عوارض بیماری کرونا برگزار شد، اظهار کرد: در جلسات هفتگی اقدامات صورت گرفته در هر هفته و همچنین آمار و اطلاعات دریافت شده از واحدهای اجرایی سازمان را مرور می‌کنیم.

سالاری افزود: با توجه به اعمال محدودیت‌های جدید در شهرهای دارای وضعیت قرمز، از هفته آینده تغییراتی را در روند فعالیت ادارات تأمین اجتماعی شاهد خواهیم بود و برخی از جلسات هیئت‌های رسیدگی به مطالبات و همچنین کمیسیون‌های پزشکی که امکان تعلیق آنها وجود دارد، به آینده موکول می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از فعالیت شعب این سازمان در شهرهای دارای وضعیت قرمز با یک سوم نیروی انسانی خبر داد و گفت: این اقدام در راستای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا انجام می‌شود و از مراجعه کنندگان و خدمت گیرندگان سازمان درخواست می‌کنیم که اگر امکان انجام کار و دریافت خدمتی در روزها و هفته‌های آینده وجود دارد، برای امور غیرضروری به ادارات مراجعه نکنند.

سالاری با بیان اینکه بخش قابل توجهی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی به صورت غیرحضوری قابل ارائه است، گفت: توسعه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی نیز با جدیت در حال انجام است و طی ماه‌های آینده ۷۰ درصد از خدمات سازمان تأمین اجتماعی بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب قابل دریافت خواهد بود.

عادل دهدشتی، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: اقدامات و برنامه‌ها سازمان تأمین اجتماعی در زمینه مقابله با کرونا به صورت هفتگی مرور و جمع بندی می‌شود و گزارش‌های هفتگی این سازمان به نهاد ریاست جمهوری ارسال می‌شود.

وی افزود: گزارش‌های سازمان تأمین اجتماعی حاوی اطلاعات آماری و پیشنهادات و ابتکارات مختلف برای تطبیق سازمان با شرایط کرونا تهیه می‌شود و تمامی اقدامات و برنامه‌های آتی سازمان به گونه‌ای طراحی می‌شود که تا حد امکان در مقابله با کرونا مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد.

دکتر هوشنگ فولادی، مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: از زمان شروع کرونا در کشور بیش از ۷۱ هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سازمان تأمین اجتماعی پذیرش شده‌اند و امکان استفاده از ظرفیت تمامی بیمارستان‌های این سازمان در سراسر کشور برای خدمت رسانی به این بیماران فراهم شده است.

وی از امکان ایجاد ظرفیت بیشتر برای پذیرش بیماران در مراکز درمانی تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: در صورت نیاز امکان استفاده از ۷۵ درصد ظرفیت بیمارستان‌های تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی وجود دارد و ما برنامه‌هایی نیز برای افزایش ظرفیت بیمارستان‌ها در دست اجرا داریم.

وی افزود: طی ماه‌های آینده ۵۵۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت بیمارستان‌های موجود تأمین اجتماعی اضافه می‌شود که گام مهمی در راستای ارائه خدمات به بیماران و استفاده حداکثری از ظرفیت مراکز درمانی موجود محسوب می‌شود.

مهدی شکوری، مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: تسهیل در خدمت رسانی و توسعه خدمات غیرحضوری مهمترین اولویت حوزه بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی برای مقابله با کرونا است و برقراری بیمه بیکاری نیز از جمله خدماتی است که برای کاهش عوارض و حمایت از مشاغل متأثر از این بیماری در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد.

وی از افزایش قابل توجه مقرری بگیران بیمه بیکاری خبر داد و گفت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری قبل از شیوع کرونا حدود ۲۲۰ هزار نفر بوده است اما در سه ماهه ابتدای شیوع کرونا به بیش از یک میلیون و ۸۲ هزار نفر ماه بیمه بیکاری پرداخت شده است.

وی افزود: طی ماه‌های اخیر نیز به طور متوسط هر ماه حدود ۲۵ هزار نفر به مقرری بگیران بیمه بیکاری اضافه می‌شود.

شکوری از مساعدت حداکثری سازمان تأمین اجتماعی به کارگاه‌ها در زمینه دورکاری خبر داد و گفت: در تأیید دور کاری کارکنان نهایت مساعدت انجام شده است و از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از بیمه شدگان در این شرایط استفاده می‌شود.

کد خبر 456271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.