افتتاح آزادراه شرق بر کاهش آلاینده‌های اصفهان تاثیر دارد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بهره‌برداری آزادراه شرق اصفهان بر کاهش تردد خودروهای سنگین، آلاینده‌ها، ایمنی مردم و کاهش تصادف تاثیر خواهد داشت.

علیرضا نصر اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه پروژه آزادراه شرق اصفهان یکی پروژه‌های بزرگی است که دولت کنونی پیگیر پایان رساندن آن است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این آزادراه یک راه مواصلاتی است و تأثیر بسیار زیادی بر شهر اصفهان خواهد داشت، پروژه ارزشمندی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: سرعت پیشرفت این پروژه با توجه به وضعیت نامطلوب اقتصادی دولت، قابل تحسین بود و احداث حدود ۹۰ کیلومتر بزرگراه کار ارزشمندی است زیرا پیگیری‌های مکرر و تخصیص بودجه، این پروژه را پس از سال‌ها وقفه به نزدیکی افتتاح فاز یک رسانده است که می‌توان آن را یکی از پروژه‌های شاخص دولت در اصفهان دانست.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به تأثیر این پروژه در کاهش تلفات جاده‌ای اشاره و تصریح کرد: هر بزرگراهی که احداث می‌شود هدف آن کوتاه کردن مسیر و ایمنی بخشی به تردد است که پروژه آزادراه شرق اصفهان هر دو بخش را به خوبی پوشش می‌دهد.

نصر اصفهانی در واکنش به تأثیر این پروژه در کاهش آلایندگی شهر اصفهان گفت: هر چقدر بتوانیم مسیر عبور خودروهای سنگین را هموار کنیم تا به شهر اصفهان وارد نشوند، خدمت بزرگی به مردم است. این مورد در بحث کاهش تولید آلاینده‌ها، ایمنی مردم و کاهش تصادف تأثیر خواهد گذاشت. در این زمینه شهرداری اصفهان نیز بلوار فرزانگان را به طول شش کیلومتر احداث کرد که تأثیری در کاهش آلودگی‌ها و خطرات دیگر داشت و به اعتقاد من هرچقدر چنین کارهایی انجام شود، خدمتی مانا و ماندگار برای شهر خواهد بود.

وی درباره تأثیر این پروژه در مباحث اقتصادی با توجه به وجود کارخانجات صنعتی در محدوده اصفهان اظهار کرد: در مباحث اقتصادی زمانی که طول مسیر و به تبع آن کاهش مصرف سوخت اتفاق بیفتد، یکی از موارد تأثیرگذار در ارتباطات حوزه اقتصاد و هزینه‌های آن است. قطعاً این بزرگراه در مباحث اقتصادی می‌تواند مؤثر باشد و بدون تردید تأثیر قابل توجهی خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: ما همیشه باید به دنبال کارهایی به عنوان محرک توسعه باشیم و افتتاح این آزادراه می‌تواند یکی از مصادیق محرک توسعه برای قطب‌های صنعتی باشد.

نصراصفهانی درباره اینکه شورای شهر و شهرداری چه اقداماتی را برای پیشرفت این پروژه انجام داده‌اند، اظهار کرد: با توجه به اینکه راه‌ها یک زنجیره هستند، بخشی از این آزادراه از رینگ چهارم شهر اصفهان که به طول ۷۸ کیلومتر است عبور خواهد کرد. مدیریت شهری به احداث رینگ چهارم ورود کرده است و بخشی از این رینگ به آزادراه شرق اصفهان برای انتخاب مسیر متصل خواهد شد.

به گزارش ایمنا، پروژه ملی آزادراه شرق اصفهان پنجشنبه ۲۹ آبان ماه از طریق ویدئو کنفرانس و توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

کد خبر 456219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.