رصدخانه شهری اصفهان سال آینده راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: امسال تفاهم‌نامه رصد خانه شهری اصفهان با دانشگاه اصفهان نهایی می شود و سال آینده تجهیز و راه اندازی آن را به نتیجه خواهیم رساند.

سعید ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هدف مهم رصدخانه شهری به عنوان یکی از پروژه‌های مهم معاونت برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان، رصد و پایش شاخص‌های کلان و راهبردی در شهر و شهرداری است.

وی افزود: محل استقرار رصدخانه شهری در مرکز نوآوری دانشگاه اصفهان در فضایی دو هزار مترمربعی خواهد بود و زیر نظر شهرداری فعالیت خواهد داشت.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه سایت فیزیکی و سایت اینترنتی رصد خانه به موازات هم در حال پیش روی است، تصریح کرد: در خصوص سایت فیزیکی محلی در مرکز نوآوری دانشگاه اصفهان در نظر گرفته شده تا در این فضا با استفاده از مانیتورهای بزرگ امکان نمایش شاخص‌های مهم شهری برای مدیران شهری، استانی و ملی فراهم شود.

وی ادامه داد: سایت اینترنتی رصد خانه شهری شامل چند بخش محصولات آنلاین است که به صورت آنلاین پایش و نمایش داده می‌شود و شاخص‌های آفلاین نیز طی گزارش‌های ویژه توسط تیم‌های علمی و پشتیبانی تهیه و ارائه می‌شود.

ابراهیمی تاکید کرد: عمده‌ترین محصول رصد خانه ارائه اطلاعات و شاخص‌های کلیدی برای تصمیم‌گیری‌ها است که این اطلاعات در چند دسته طبقه‌بندی می‌شود.

وی با بیان اینکه محل استقرار رصدخانه شهری اصفهان در مرکز نوآوری دانشگاه اصفهان در فضایی دو هزار مترمربعی خواهد بود و زیر نظر شهرداری اصفهان فعالیت خواهد داشت، ادامه داد: امسال تفاهم‌نامه رصد خانه شهری اصفهان با دانشگاه اصفهان نهایی می‌شود و سال آینده تجهیز و راه اندازی آن را به نتیجه خواهیم رساند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: رصدخانه شهری، پروژه تکمیل شده رصدخانه فرهنگی، اجتماعی اصفهان است.

کد خبر 456216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.