با بایدن گفت‌وگو می‌کنیم

وزیر خارجه فلسطین گفت: با انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا "پنجره‌ فرصت‌ها "گشوده شد.

به گزارش ایمنا، ریاض مالکی امروز سه‌شنبه) در کنفرانس مطبوعاتی با هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در برلین اظهار کرد: فلسطینی‌ها دوست دارند برای لغو تصمیمات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی آمریکا که دوره ریاستش رو به پایان است و ضد فلسطینی‌ها بود، با دولت جدید (آمریکا) گفت‌وگو کنند.

وی افزود: ما همانند مردم فلسطین از سیاست‌های ضد فلسطینی ترامپ از انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس گرفته تا به رسمیت شناختن قدس به عنوان "پایتخت اسرائیل"، تعطیل کردن دفتر ما (دفتر سازمان آزادی‌بخش) در واشنگتن، توقف حمایت مالی از فلسطین و بسیاری تصمیمات دیگر رنج بسیاری بردیم.

وزیر خارجه فلسطین ادامه داد: دولت ترامپ جانبداری خود از "اسرائیل" علیه فلسطینی‌ها را ثابت کرد و اکنون با روی کار آمدن دولت جدید در واشنگتن شاهد یک تغییر و امید هستیم و دوست نداریم قربانی و اسیر گذشته باشیم.

مالکی در ادامه گفت: با انتخاب بایدن شاهد پنجره‌ای از فرصت‌ها هستیم و می‌خواهیم از این فرصت‌ها برای گشودن صفحه جدیدی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: می‌خواهیم با روی باز با دولت جدید آمریکا درباره ازسرگیری همکاری‌ها و لغو تمامی این تصمیمات گفت‌وگو شود.

همچنین وزیر خارجه فلسطین آمادگی تشکیلات خودگردان این کشور برای همکاری با دولت جدید آمریکا را اعلام کرد و گفت: ما آماده تعامل هستیم و فکر می‌کنیم دولت جدید مخالف شهرک‌سازی است و راه‌حل دو کشوری را باور دارد.

مالکی افزود: معامله قرن (طرح پیشنهادی ترامپ) در حال حاضر باید خارج از حیطه کار قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: شواهد امیدوارکننده‌ای در خصوص مذاکره بین فتح و حماس وجود دارند که اخبار خوش‌حال‌کننده‌ای درباره برگزاری انتخابات به همراه خواهند داشت.

وزیر خارجه فلسطین تاکید کرد: زمان آن رسیده که انتخابات شورای قانونگذاری و ریاستی در فلسطین برگزار شود و امیدواریم اختلافات پایان یابند.

مالکی اضافه کرد: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان بیش از گذشته به دستیابی به توافق بر سر برگزاری انتخابات تمایل دارد.

منبع: ایسنا

کد خبر 456155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.