جزئیات ۴ محدودیت کرونایی در استان اصفهان/ ترددها از فردا ممنوع است

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان گفت: محدودیت‌های شغلی از روز شنبه اجرایی می‌شود به جز محدودیت تردد که از فردا صبح در استان اصفهان اجرایی می‌شود که بر این اساس ورود خودروهای غیربومی به شهرها و خروج بومی‌ها از شهرهای استان از ساعت ۱۰ صبح فردا در ۱۰ محور اصلی استان کنترل می‌شود.

حجت‌الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه لیست وضعیت شهرها برای اعمال محدودیت‌ها فردا اعلام می‌شود، اظهار کرد: در شهرهای قرمز استان چهار محدودیت اعمال می‌شود که شامل فعالیت مشاغل و اصناف، آموزش غیرحضوری، ممنوعیت تردد خودروها و دورکاری خواهد بود.

وی در خصوص فعالیت مشاغل در گروه شهرهای قرمز، تصریح کرد: در شهرهای قرمز در گروه‌های شغلی دو، سه و چهار فعالیت مشاغل محدود می‌شود و تنها گروه شغلی یک اجازه فعالیت دارند و آموزش‌ها غیرحضوری خواهد بود همچنین تردد و خروج خودروهای بومی از این شهرها و ورود خودروهای غیربومی به این شهرها ممنوع است.

وضعیت محدودیت در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد در استان اصفهان

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان در خصوص وضعیت شهرهای رنگ نارنجی، تصریح کرد: در شهرهای نارنجی تنها فعالیت مشاغل سه و چهار ممنوع است و مشاغل دسته یک و دو اجازه فعالیت دارند، آموزش به صورت غیرحضوری خواهد بود و تردد خودروها هم مانند وضعیت شهرهای قرمز خواهد بود که بومی‌ها اجازه خروج و غیربومی‌ها اجازه ورود ندارند همچنین درصد دورکاری کارمندان با ۵۰ درصد حضوری و ۵۰ درصد به صورت غیرحضوری است.

وی اظهار کرد: در شهرهای با وضعیت زرد فعالیت مشاغل گروه چهار ممنوع است و گروه‌های شغلی یک، دو و سه می‌توانند فعالیت کنند همچنین آموزش غیرحضوری و تردد در شهرهای زرد استان آزاد است اما حضور کارمندان با ظرفیت دو سوم به صورت حضوری و یک سوم دورکار خواهند بود.

از فردا ۱۰ محور استان کنترل می‌شود

غلامی افزود: همه این محدودیت‌های شغلی از روز شنبه اجرایی می‌شود به جز محدودیت تردد که در جلسه امروز عصر مصوب شد و از فردا صبح در استان اصفهان اجرایی می‌شود که بر این اساس ورود خودروهای غیربومی به شهرها و خروج بومی‌ها از شهرهای استان از ساعت ۱۰ صبح فردا در ۱۰ محور اصلی استان کنترل می‌شود.

وی در خصوص محورهایی که محدودیت تردد در آنها اعمال می‌شود، گفت: محورهایی که در استان کنترل می‌شوند شامل شاهین‌شهر، نجف‌آباد، داران، مبارکه، شهرضا، نائین، سمیرم و کاشان است.

افتتاح دو پروژه عمرانی روز پنجشنبه در اصفهان

سخنگوی ستاد استانی کرونا تصریح کرد: روز پنجشنبه این هفته دو پروژه در استان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود که یکی آزادراه شرق اصفهان به طول ۶۰ کیلومتر است که سال ۹۵ عملیات اجرای آن شروع شد و طرح دیگری توسعه فرودگاه اصفهان است که سالن پروازهای خارجی آن افتتاح می‌شود و مساحت ترمینال پروازهای خارجی از شش هزار متر به ۱۵ هزار متر می‌رسد همچنین توسعه پارکینگ هواپیماها ظرفیت ۱۰۰ درصدی خواهد داشت که اعتبار این طرح بالغ بر ۱۸۹ میلیارد تومان است.

گروه‌های شغلی دو، سه و چهار شامل چه مشاغلی هستند؟

به گزارش ایمنا، گروه شغلی شماره دو: شامل پاساژها، مراکز خرید، بازارهای روز، موارد فروش مواد غیرغذایی، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز شماره‌گذاری خودرو، مراکز طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز مُتبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مُصلای‌ها، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آب‌میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی فروشی‌ها، عمده فروشی‌ها و خرده‌فروشی‌های پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مُبلمان، کیف و کفش فروشی‌ها، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی، خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است.

گروه شغلی شماره سه: شامل مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینماها و تئاترها، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کاهش فعالیت حمل ونقل عمومی درون‌شهری، کاهش زمان فعالیت ادارات و مراکز غیردولتی و برگزاری آزمون‌های حضوری است.

گروه شغلی شماره چهار: شامل برگزاری انواع مراسم فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، مدرسه‌های شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی، چاپخانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و مراکز عرضه مواد دخانی، بازی‌ها و مراکز تفریحی آبی، باشگاه‌های ورزشی سالنی و دورکاری شاغلان گروه‌های حساس است.

کد خبر 456139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی از اصفهان IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    4 1
    سلام ، آیا دفاتر نمایندگیهای شرکتهای بیمه هم تعطیل هستند ؟ اگه تعطیل باشند ما که زمان اعتبار بیمه نامه هایمان منقضی می شود باید چکار کنیم ؟ مخصوصا بیمه ی شخص ثالث اتومبیل
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    2 1
    .سلام من میخوام برم سپاهان شهر مشکلی هست
  • انوش IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    6 0
    سلام. یعنی اگه بخوایم از اصفهان بیایم شاهین شهر و بالعکس ممنوعه؟
  • ر ن IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    1 0
    اگه میخواین مردم بشینند توخونه یه فکری برا بانکها بکنیدکه مروت ندارند نه قسطهای محدودیت عید روازمردم گرفتند چک مردم روبرگشت میزنند و....
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    0 0
    سلام بنده ۸/۲۹(قبل ازاجرای طرح)باپلاک تهران وارد اصفهان شده ام وساکن تهران هستم ،اگر بخواهم به تهران برگردم ،آیا مشمول جریمه میشوم ؟اگه کسی اطلاع داره لطفا راهنمائی کنه