روند افزایشی ابتلا به کرونا در شهرستان‌ها/انجام ۱۸ هزار نمونه‌گیری کرونا در هفته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ارائه گزارش وضعیت اپیدمولوژیک بیماری کرونا در استان از روند افزایشی تعداد مبتلایان در ۱۰ شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طاهره چنگیز امروز سه شنبه - ۲۷ آبان ماه - در جلسه ستاد استانی مقابله با شیوع کرونا، به ارائه گزارش وضعیت اپیدمولوژیک بیماری کرونا در استان پرداخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه از ابتدا تمام تست‌های بخش خصوصی نیز در گزارش‌ها منظور شده است، گفت: در استان اصفهان تاکنون ۲۷۶ هزار تست انجام شده که از این مجموع ۴۳ درصد مثبت شده و تعداد فوتی‌های مثبت ۳ هزار و ۵۹۰ نفر بوده است.

چنگیز با اشاره به اینکه نسبت فوت به بستری در موارد مثبت ۱۷ درصد بوده است، افزود: ۴۸ درصد موارد بستری در بیمارستان‌های خصوصی بوده است و بر اساس هماهنگی شده تمام موارد مثبت به معاونت بهداشتی گزارش می‌شده و پیگیری‌ها انجام شده است.

وی ادامه داد: در استان اصفهان ۱۸ هزار نمونه گیری در هفته انجام می‌شود و با پروتکل‌های جدید نمونه گیری و با اضافه شدن تست‌های سریع این موارد افزایش می‌یابد. تست‌های سرپایی نیز افزایش یافته است. بیش از ۵۰ درصد نمونه‌ها از شهریورماه مثبت بوده و به موازات افزایش تعداد بستری و ابتلا، آمار فوت نیز افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان اصفهان، گفت: روند مبتلایان به بیماری در خمینی‌شهر بعد از یک پیک خیلی بلند کاهش داشت اما دوباره افزایش یافته است به طوری که اکنون بیش از ۱۴۰ بیمار بستری در خمینی‌شهر داریم.

چنگیز در ادامه تشریح وضعیت شهرستان‌ها، افزود: پیک تند فلاورجان هنوز آرام نشده و روند موارد ابتلا در شهرستان لنجان از دو هفته پیش صعودی بوده است. وضعیت بیماری در شهرستان سمیرم کنترل شده است، اما روند ابتلا در نائین با وجود جمعیت کم رو به افزایش بوده و در نطنز نیز به رغم جمعیت کم، اکنون مجدداً روند ابتلای بیماری رو به افزایش است. البته در اردستان و نطنز نیز به دلیل میانگین سنی بالا نگران افرادی هستیم که بیشتر در معرض خطر هستند.

وی تصریح کرد: روند ابتلا به بیماری در گلپایگان و دهاقان افزایشی و در فریدن تقریباً آرام است. این روند در مبارکه کنترل شده بود اما اکنون افزایشی شده است. شهرستان برخوار نیز بیمارستان ندارد و افراد در اصفهان و شاهین شهر بستری می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه وضعیت شیوع کرونا در شهرضا وضعیت فوق حاد است، گفت: وضعیت شیوع بیماری در فریدونشهر نسبتاً آرام بوده و چادگان روند افزایشی ملایم دارد.

چنگیز افزود: بویین و میاندشت از جمله شهرستان‌های کم جمعیت بوده و تعداد مبتلایان این شهرستان محدود اما قابل توجه است.

وی ادامه داد: در استان اصفهان وضعیت سلامت دانش آموزان مبتلا به کرونا، کادر مدارس و خانواده آنها مرتباً بررسی می‌شود و کلاس‌های حضوری در صورت وجود مورد ابتلا تعطیل شده است. کمیته نظارت بر اجرای پروتکل‌ها نیز با مسئولیت نماینده استاندار تشکیل شده است.

کد خبر 456022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.