شهرداری های مازندران چالش نخاله‌های ساختمانی را مدیریت کنند

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری مازندران بر ضرورت مدیریت نخاله‌های ساختمانی توسط شهرداری‌های این استان تاکید کرد.‏

محمد محمدی تاکامی در گفت وگو با خبرنگار‬ ایمنا با تاکید بر ضرورت الگوبرداری از پروژه مدیریت نخاله‌های ساختمانی در آبعلی تهران برای شهرهای استان مازندران، اظهار کرد: افزایش ساخت و سازها در مازندران‬ سبب افزایش استفاده‬ از‬ کوه‌ها و بستر رودخانه‌ها برای ‏تامین‬ شن و ماسه و تولید محصولات راه و ساختمان می‌شود.

وی‬ تصریح‬ کرد: افزایش‬ ‏تخریب و نوسازی بناهای قدیمی‬ سبب‬ افزایش تولید نخاله‌های ساختمانی‬ شده‬ است که‬ مقداری از آن از سوی گروه‌های تخریب ساختمان جداسازی شده و بخشی هم در محل‌های تعیین شده توسط شهرداری تخلیه‬ می‌شود، اما مقداری‬ از‬ این مواد‬ نیز‬ در‬ حاشیه کمربندی‌ها و جاده‌ها و رودخانه‌ها دپو می‌شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری مازندران افزود: قابلیت بازیافت نخاله‌های ساختمانی وجود دارد و تا امروز یک مرکز در کرمانشاه و ‏دو مرکز توسط شهرداری تهران برای‬ این منظور‬ راه‌اندازی شده است که توجیه اقتصادی هم دارد.

تاکامی تصریح کرد: در شهر تهران روزانه بیش از یک‌هزار تن نخاله به‬ مرکز‬ آبعلی‬ منتقل می‌شود، نخاله‌های ساختمانی‬ استان‬ مازندران‬ نیز‬ کمی بیشتر از نصف این مقدار است، ‬ بنابراین‬ راه‌اندازی چنین مرکزی در این استان ‏توجیه اقتصادی ندارد‬، اما برای رفع معضلات زیست محیطی باید راه‌اندازی‬ شود.

وی با اشاره به تلاش‌های دبیرخانه ملی اچ‌اس‌ای ‏مستقر در استان مازندران، ‬گفت: این دبیرخانه در شاخه محیط زیست به مدیریت نخاله‌های ساختمانی و مدیریت بتن‌های مازاد پمپ‌های بتن و تراک‌میکسرها می‌پردازد.

کد خبر 455934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.