هفته اصفهان بهانه‌ای برای نگریستن به اصفهان است

رئیس شورای شهر اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان دارایی‌های زیادی دارد که این موضوع باعث شده شهروندان نیاز به اطلاعات تازه‌ای از این کلانشهر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی شامگاه دوشنبه _۲۶ آبان‌ماه ۹۹_ در برنامه رونمایی از تولیدات گردشگری اصفهان که در موزه هنرهای معاصر برگزار شد، اظهار کرد: اختلاف‌هایی که برای نامگذاری روز اصفهان بود با تصویب یکم آذرماه توسط شورای پنجم به نام روز اصفهان، پایان یافت.

وی افزود: با این نامگذاری پیوندی میان روز ایثار و شهادت مردم اصفهان و روز اصفهان برقرار و ۲۵ آبان‌ماه تا یکم آذرماه با نام هفته نکوداشت ایثار، فرهنگ و هنر اصفهان شناخته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: علاوه بر این، برنامه بزرگداشت شیخ‌بهایی در فروردین‌ماه برگزار می‌شد که با اتصال آن به هفته فرهنگی اصفهان در اردیبهشت‌ماه، این برنامه‌ها نیز به بهترین شکل برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این اقدامات بستری را فراهم کرد که به بهانه‌های مختلف بتوانیم داشته‌های اصفهان را شمارش کرده، بیشتر به اصفهان بنگریم و این شهر را حتی به شهروندان اصفهان نیز معرفی کنیم.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: اصفهان دارایی‌های زیادی دارد که این موضوع باعث شده شهروندان نیاز به اطلاعات تازه‌ای از این کلانشهر داشته باشند بنابراین باید از هفته نکوداشت اصفهان استفاده کنیم و اقداماتی را که در نظر داریم انجام دهیم که در این راستا سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برنامه‌های زیادی را تدارک دیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: حدود ۹۰ عنوان برنامه را در این ایام پیش‌رو داریم که با توجه به محدودیت‌هایی که شیوع کرونا ایجاد کرده، برنامه‌های میدانی جای خود را به برنامه‌هایی در بستر فضای مجازی داده‌اند و مدیریت شهری سعی دارد به صورت آنلاین با شهروندان ارتباط برقرار کند.

وی گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی باعث شد که برنامه‌های هفته نکوداشت اصفهان لغو نشده و نوجوانان و جوانان نیز از این برنامه‌ها بیشتر استقبال کنند و امیدوارم تولیدات این برنامه نیز به بهترین شکل پیش رود تا اصفهان را بیشتر و بهتر بشناسیم.

تولیدات گردشگری به توسعه اصفهان کمک می‌کند

همچنین نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه این برنامه با تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود تا مردم اصفهان شناخت بهتری نسبت به شهر خود پیدا کنند، اظهار کرد: اصفهان آثار تاریخی زیادی داشته و باید از لحاظ گردشگری در سطح بالاتری از آنچه اکنون است، باشد بنابراین باید از این موقعیت ارزشمند اصفهان نهایت بهره‌برداری را انجام دهیم.

نصیر ملت با بیان اینکه اصفهان باید به بهترین شکل به گردشگران و شهروندان معرفی شود، گفت: تلاش شده تا با استفاده از تولیدات فاخر، در راستای ارتقای گردشگری اصفهان گام برداشته شود که یقیناً تولیداتی که در هفته اصفهان از آن رونمایی می‌شود، می‌تواند به توسعه شهر کمک می‌کند.

وی افزود: معاونت فرهنگی شهرداری از نیازهای شهر شناخت پیدا کرده که این موضوع قابل اهمیت است؛ شناخت و رفع نیازها به توسعه شهر در بخش فرهنگی و اجتماعی کمک زیادی می‌کند.

ملت خاطرنشان کرد: اتفاق بزرگ و خوبی به نام اصفهان ۲۰۲۰ با تاکید بر شناخت ظرفیت‌های گردشگری شهر رقم خورده که این رویداد اصفهان را در مسیر جدیدی برای جذب گردشگران قرار داد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: باید از ظرفیت‌ها و نواقص موجود در حوزه گردشگری شهر شناخت کافی داشته باشیم و برای برطرف کردن آن‌ها تلاش کنیم؛ با پیگیری‌های معاونت فرهنگی شهرداری این کار به بهترین شکل انجام شد و اکنون شاهد رونمایی از محصولات خوبی در حوزه گردشگری هستیم.

کد خبر 455923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.