۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
بانک خون در وضعیت قرمز

سخنگوی سازمان انتقال خون با اعلام قرمز بودن وضعیت ذخایر خونی کشور گفت: هم اینک ذخایر خون در کشور فقط برای 5 روز است.

به گزارش ایمنا و به نقل از نور نیوز، بشیر حاجی‌بیگی افزود: اگر مردم دو روز خون اهدا نکنند شبکه خون‌رسانی دچار مشکل می‌شود.

او با اعلام اینکه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بالاترین سطح در مراکز اهدای خون رعایت می‌شود، گفت: از همه اهداکنندگان می‌خواهیم برای اهدای خون اقدام کنند.

حاجی‌بیگی با اشاره به آمار بالای بیماران تالاسمی در استان‌های جنوبی و شمالی کشور تصریح کرد: استان‌های جنوبی شامل خوزستان، بوشهر، بندرعباس و سیستان و بلوچستان و استان‌های شمالی گیلان و مازندران و گلستان به دلیل آنکه آمار مبتلایان به تالاسمی در آنها بالاست بیشترین مصرف‌کننده همیشگی خون هستند، باید میزان اهدای خون در این استان‌ها بیشتر شود چون ۲۰ درصد خون اهدایی کشور به مصرف بیماران خاص و تالاسمی می‌رسد.

او همچنین به کمبود خون برخی گروه‌های خونی در کشور اشاره کرده و گفت: به‌طور کلی فراوانی برخی گروه‌های خونی از جمله O و AB منفی در کشور کم است. جمعیت عمومی گروه خونی O منفی ۳ درصد و AB منفی زیر یک درصد است، طبیعتاً خون مورد نیاز این بیماران هم به سختی پیدا می‌شود. بنابراین درخواست می‌کنیم گروه‌های خونی منفی به‌خاطر اینکه میزان فراوانی‌شان در کشور کم است بیشتر برای اهدای خون مراجعه کنند.

کد خبر 455899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.