۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
ممیزی املاک شهری گلپایگان

شهردار گلپایگان با بیان اینکه ممیزی املاک در تهیه گزارش وضعیت واحدهای مسکونی و تجاری اهمیت دارد، گفت: اجرای این طرح علاوه بر ایجاد یک بانک اطلاعات مکانیزه از وضعیت واحدهای مسکونی در بخش‌های مختلف شهری موجب ارائه خدمات بهتر به شهروندان می‌شود.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروزه تبعات ناشی از گسترش شهرنشینی، ارتقای نسبی سطح زندگی عمومی جامعه، ازدیاد جمعیت، ارتباطات و تعاملات اجتناب ناپذیر از یک سو و لزوم تنوع بخشی در ارائه خدمات عمومی به شهروندان رشد کمی و کیفی متناسب با نیاز در کنار سایر محدودیت‌ها و تنگناهای موجود از سوی دیگر، چالش‌های جدی و مهمی پیش روی مدیران، مسئولان و سازمان‌های مرتبط قرار داده است.

وی گفت: به منظور روان سازی خدمات رسانی به شهروندان و رفع مشکلات و کاستی‌ها برای تداوم زندگی شهری از طرح‌های جامع شهری که نحوه استفاده از اراضی و منطقه بندی‌های حوزه‌های مختلف به صورت بلندمدت را مطرح می‌کند استفاده می‌شود.

شهردار گلپایگان تصریح کرد: برای اینکه خطوط کلی طرح جامع را به طرح‌های دقیق قابل اجرا تبدیل کرد از طرح‌های تفصیلی استفاده می‌شود، طرح‌های جامع شامل راهنمایی‌ها و خط مشی‌های کلی است و به جزئیات نمی‌پردازد لذا طرح تفصیلی متعاقب طرح جامع شهری و به منظور اجرای برنامه‌های تصویب شده در این طرح تدوین می‌شود.

شکرزاده افزود: ماهیت غیرقابل اجرای طرح‌های فرادست، تهیه طرح‌های تفصیلی را ضروری می‌کند و وضعیت اراضی و مالکیت روشن‌تر شده، ساز و کار مدیریت شهری برای کنترل و نظارت بر فضاهای شهری و کاربری اراضی تکمیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری شهرداری گلپایگان نیز با درک شرایط حاکم بر شهر و اهداف متعالی که برای شهر گلپایگان تعیین کرده است برنامه‌های جامعی را در این خصوص تنظیم کرد و نمود آن در آزادسازی مسیر و راه اندازی بلوار امام رضا، باغ بانوان، آزادسازی اراضی در مسیر معبر خیابان شهید مطهری و بسیاری از پروژه‌های در دست اجرا توسط مدیریت شهری گلپایگان دیده می‌شود.

شهردار گلپایگان گفت: شهر با مشارکت همه جانبه شهروندان آباد و توسعه پیدا می‌کند. وجود برنامه جامع به همراه طرح تفصیلی می‌تواند شهرداری را در رسیدن به نقطه درخشان کمک کند لذا این طرح یک برنامه راهبردی و بنیادین تلقی می‌شود.

شکرزاده با بیان اینکه به‌روزرسانی داده املاک زیرساختی ماندگار برای درآمدزایی شهرداری‌ها در پایش توسعه شهرها و ابزاری کلیدی است، تصریح کرد: ممیزی املاک در تهیه گزارش وضعیت واحدهای مسکونی و تجاری اهمیت دارد و اجرای این طرح علاوه بر ایجاد یک بانک اطلاعات مکانیزه از وضعیت واحدهای مسکونی در بخش‌های مختلف شهری موجب ارائه خدمات بهتر به شهروندان می‌شود.

کد خبر 455893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.