۴ تکنولوژی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

استفاده از فیلترهای هوا، دستگاه‌های تصفیه قابل حمل، فناوری ماورای بنفش و فناوری یونیزه کردن هوا می‌تواند مانع شیوع ویروس کرونا شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع ویروس کووید -۱۹ باعث شده است برگزاری بسیاری از کنفرانس‌ها و جلسات در سراسر دنیا لغو شود. محیط‌های کاری نیز بسیار متفاوت‌تر از قبل شده‌اند، به طوری که از همه افراد خواسته می‌شود ماسک بزنند، دستان خود را ضدعفونی کنند و فاصله اجتماعی را حفظ کنند. ویروس کرونا از طریق قطرات تنفسی فرد آلوده به دیگران منتقل می‌شود. به منظور کاهش میزان شیوع ویروس کرونا می‌توان از فناوری‌های خاص استفاده کرد. در ادامه به بررسی چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم:

فیلترهای هوا

مرکز کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که فیلترهای هوای دستگاه‌های تهویه باید به صورت مرتب تعویض شود. به منظور کاهش شیوع بیماری کرونا، باید میزان فیلتر هوا بدون کاهش قابل توجه جریان هوا، افزایش پیدا کند. بر اساس نتایج به دست آمده اندازه ذرات ویروس کووید -۱۹، یک دهم میکرومتر است و زمانی که به قطرات تنفسی متصل می‌شود، اندازه آن به یک میکرومتر یا بیشتر افزایش پیدا می‌کند. سازمان CDC اعلام کرده است که میزان فیلتراسیون را تا حد امکان افزایش دهید و از فیلترهای MERV-13 یا MERV-14 استفاده کنید.

دستگاه‌های تصفیه قابل حمل

استفاده از دستگاه‌های تصفیه قابل حمل نسبتاً آسان بوده و در هر مکانی با یک منبع تغذیه قابل استفاده است. این دستگاه‌ها نقش موثری در کاهش آلودگی هوا دارد. زمانی که هوای بیرون زیاد آلوده باشد، استفاده از این دستگاه‌های تصفیه قابل حمل مفید است. البته افراد باید آگاه باشند که دستگاه‌های تصفیه قابل حمل به تنهایی مانع شیوع بیماری کرونا نمی‌شود، بلکه باید اقدامات بهداشتی مناسب دیگر نیز به درستی رعایت شود.

فناوری ماوراء بنفش

فناوری ماوراء بنفش قادر است میکروارگانیسم‌ها را غیرفعال کند و میزان رشد آن‌ها را روی سطوح مرطوب کاهش دهد. به منظور از بین بردن میکروارگانیسم‌های موجود در هوا، سیستم‌های مجهز به فناوری ماوراء بنفش باید به گونه‌ای طراحی شوند که به مقدار کافی اشعه ماوراء بنفش وارد جریان هوا کنند. دستگاه‌ها می‌توانند به گونه‌ای طراحی شوند که تا ۹۹.۹ درصد میکروارگانیسم‌ها را غیرفعال کند. پیش از این از دستگاه‌های تولید کننده اشعه ماوراء بنفش برای از بین بردن میکروارگانیسم‌های ویروس آنفلوآنزا و سل استفاده شده است.

فناوری یونیزه کردن هوا

فناوری یونیزه کردن هوا به عنوان یکی از ایمن‌ترین و موثرترین روش‌های پاکسازی هوا در نظر گرفته می‌شود. این فناوری قادر است میزان آلاینده‌ها و عوامل بیماری‌زای موجود در هوا را کاهش دهد. شرکت‌های سازنده محصولات مجهز به فناوری یونیزاسیون اعلام کرده‌اند که این دستگاه‌ها اوزون تولید نمی‌کنند، بنابراین تاثیر منفی بر ریه و به طور کلی سلامت افراد ندارند. البته استفاده از این فناوری به این معنا نیست که به فیلتر هوا نیازی نیست.

کد خبر 455892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.