بافت ناکارآمد شهری در بندرکیاشهر باز آفرینی می‌شود

شهردار بندرکیاشهر از اجرای طرح بازآفرینی در بافت فرسوده و ناکارآمد این شهر ساحلی خبر داد.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا سلیمانی مساحت محدوده قانونی شهر بندرکیاشهر را ۸۷۶ هکتار و سه هزار و ۲۰۰ مترمربع عنوان و اظهار کرد: طبق آمار موجود، شهر بندرکیاشهر دارای حدود ۲۵ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد است.

وی اجرای طرح‌های بازآفرینی در این مناطق فرسوده را از سیاست‌ها و اولویت‌های شهرداری این شهر خواند و افزود: اجرای طرح آرام سازی و سنگ فرش کردن میدان امام خمینی (ره) (منطقه ماهی فروشان) از جمله طرح‌های تهیه شده با هدف بهبود اشتغال و رونق کسب و کار در این منطقه است.

شهردار بندرکیاشهر با اشاره به اینکه محدوده بافت فرسوده (ناکارامد شهری)، بخشی از این شهر است که علاوه بر توان شهرداری می‌تواند از بودجه‌های استانی و ملی در ستاد بازآفرینی شهری برخوردار شود افزود: تهیه پروژه‌های شهری با رویکرد بازآفرینی شهری اقتصادی و سرزندگی در بخش‌های مختلف شهری به ویژه مناطق قدیمی را به همراه خواهد داشت.

به گفته سلیمانی تهیه طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در نقاط فرسوده شهری علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال در نقاط مختلف شهر زمینه ورود سرمایه گذاران را در منطقه فراهم می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه باز آفرینی تنها ایجاد تغییرات و اصلاح نقاط فرسوده نیست بلکه در اجرای چنین طرح‌هایی توانمند سازی ساکنان آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد افزود: ارائه آموزش و مهارت به ساکنین بافت‌های فرسوده در راستای ایجاد شغل و درآمد توسط نهادهای مربوطه ضروری است، ضمن آنکه این امر می‌تواند اثر مطلوبی بر وضعیت اقتصادی و درآمدی این ساکنین داشته باشد که بر اساس آن می‌توانند خانه و محل زندگی خود را بازسازی و سطح درآمدی خانوار را ارتقا دهند.

شهردار بندرکیاشهر یادآور شد: بر خلاف تصور برخی افراد واژه فرسودگی که به بافت‌های فرسوده شهری اطلاق می‌شود به معنی تخریب و رها کردن به صورت قدیمی و بلااستفاده معنی می‌شود و این در حالی است که شهرداری این شهر تلاش دارد با ارائه تشویق‌ها و تخفیفات لازم ساخت و ساز در این محدوده‌ها را با کمک شهروندان و بخش خصوصی با هدف نوسازی در شهر افزایش دهد.

سلیمانی، بندرکیاشهر را یکی از قطب‌های گردشگری و توریستی استان گیلان دانست و گفت: وجود ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی، اسکله، پل چوبی، مرداب، پارک ملی بوجاق، پارک‌های ساحلی و جنگلی از جمله مناطق تفریحی و گردشگری بندرکیاشهر است، ضمن آنکه صید و صیادی یکی از منابع مهم درآمدی مردم این منطقه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه شهرداری تلاش دارد تا زمینه توسعه مطلوب این شهر را با توجه به وجود چنین ظرفیت‌هایی فراهم سازد یادآور شد: از کلیه سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های گردشگری، تفریحی، اقتصادی در این منطقه حمایت می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 455845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.