پویش ۱۶ روزه سازمان ملل علیه خشونت مبتنی بر جنسیت

سازمان ملل متحد پویش ۱۶ روز فعالیت علیه خشونت مبتنی بر جنسیت را از ۲۵ نوامبر تا ۱۰ دسامبر (۵ تا ۲۰ آذر ۱۳۹۹) با موضوع جهانی ۲۰۲۰ تحت عنوان «دنیا را نارنجی کن: تأمین بودجه، پاسخ دهی، پیشگیری وجمع آوری داده‌ها» را برگزار می‌کند.

به گزارش ایمنا، در حالی که دنیا به دلیل اقدامات احتیاطی قرنطینه برای مهار همه گیری کووید -۱۹ به درون خانه‌ها عقب نشینی می‌کرد، گزارش‌ها نشانگر افزایش نگران کننده‌ای از همه گیری خشونت علیه زنان بود که پیش از نیز وجود داشت.

به نقل از گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد با عنوان «مسئولیت مشترک، همبستگی جهانی: پاسخ به تأثیرات اقتصادی - اجتماعی کووید ۱۹» همراه با بحران کووید ۱۹ دقیقاً در همان زمانی که توجه خدمات، از جمله حکومت قانون، سلامت و مکان‌های امن مشغول حل و فصل همه گیری بوده، افزایش در ارائه گزارش خشونت خانگی اتفاق افتاده است.

شما می‌توانید در مدت زمان همه گیری جاری کووید ۱۹ و بحران طولانی مدتی که در سراسر جهان ایجاد کرده، تغییر ایجاد کنید. می‌توانید از زنان و دختران بازمانده از خشونت حمایت کنید تا در امان و دور از خشونت باشند.

در طول ۱۶ روز فعالیت امسال برای پایان دادن به خشونت مبتنی بر جنسیت اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد «دنیا را نارنجی کن: تأمین بودجه (برای ارائه خدمات اساسی جهت جلوگیری از خشونت مبتنی بر جنسیت)، پاسخ دهی (کمک به قربانیان)، پیشگیری (اعلام عدم تحمل خشونت مبتنی بر جنسیت) و جمع آوری داده‌ها (برای امحای خشونت مبتنی بر جنسیت)»، به یادداشت مفهومی امسال مراجعه کنید.

۱۶ روز فعالیت علیه خشونت مبتنی بر جنسیت، پویش بین‌المللی سالانه است که از ۲۵ نوامبر برابر با ۵ آذر، روز جهانی امحای خشونت علیه زنان آغاز می‌شود و تا ۱۰ دسامبر برابر با ۲۰ آذر، روز حقوق بشر ادامه دارد.

این برنامه توسط کنشگران در مراسم افتتاحیه «مؤسسه رهبری جهانی زنان» در ۱۹۹۱ آغاز شد و همچنان هرساله توسط «مرکز رهبری جهانی زنان» هماهنگ می‌شود.

این روز به مثابه راهبرد سازماندهی توسط افراد و سازمان‌ها در سراسر جهان مورد استفاده قرارمی گیرد تا فراخوانی برای جلوگیری و حذف خشونت علیه زنان و دختران شود.

در حمایت از این ابتکار جامعه مدنی، با رهبری "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد، ابتکار دبیرکل تا ۲۰۳۰ برای اتحاد جهت پایان دادن به خشونت علیه زنان (پویش اتحاد UNiTE) خواستار اقدامات جهانی برای افزایش آگاهی، تحریک تلاش‌های حمایتی، و به اشتراک گذاشتن دانش و نوآوری شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 455834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.