وجود دو هزار هکتار بافت حاشیه‌نشین در تبریز

شهردار تبریز با اشاره به وجود ۲ هزار هکتار بافت حاشیه نشین در تبریز، گفت: حدود ۵۰۰ هزار نفر در این مناطق زندگی می کنند و اگر در تبریز زلزله ای رخ بدهد ما شاهد بروز یک فاجعه بزرگ خواهیم بود.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین باهر در جلسه بررسی آخرین وضعیت پارک بزرگ با اشاره به تفاهم نامه شهرداری و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، اظهار کرد: طرح جابجایی ساکنان مناطق حاشیه نشین به صورت کلید به کلید طرحی قابل اجرا و سودمند از ابعاد مختلف است.

وی، گسل شمال غرب تبریز را یکی از خطرناک‌ترین گسل‌های کشور برشمرد و گفت: در طول تاریخ فعالیت این گسل و ۱۱ زلزله‌ای که در تاریخ ثبت کرده، زمین‌لرزه‌هایی با قدرت هفت و بالاتر از آن را تولید کرده است؛ این موضوع نشان می‌دهد که این گسل چقدر خطرناک است.

شهردار تبریز با بیان این‌که این گسل در بازه ۲۰۰ تا ۲۵۰ سال فعالیت می‌کند و اکنون حدود ۲۳۸ سال است، زلزله‌ای در تبریز رخ نداده است، افزود: قصد ندارم بگویم ۱۲ سال یا کمتر با زلزله تبریز فاصله داریم، اما باید موضوع بد مسکنی در تبریز را جدی بگیریم.

وی در خصوص وضعیت این مناطق خاطرنشان کرد: در این مناطق با مشکل دسترسی، شیب‌های تند، عرض معابر کم مواجه هستیم و این مناطق در واقع تعریف کامل بد مسکنی است و همه موظف هستیم به ساکنان این مناطق محروم خدمت کنیم.

شهین باهر با قدردانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که پیگیر انعقاد این تفاهم نامه بوده‌اند، گفت: این طرح یک برنامه موفق در جهان بوده و در کشورهای مختلف از جمله ترکیه اجرا شده و در حال اتمام است.

وی فضای موجود در شهر را برای کارهای عمرانی مناسب دانست و گفت: همکاری و هماهنگی موجود در بین دستگاه‌ها در طول تمام سال‌های پس از انقلاب کم نظیر است و باید از این فرصت به‌وجود آمده برای اجرای پروژه‌های مختلف استفاده کنیم.

شهردار تبریز با اشاره به اهمیت این پروژه گفت: اجرای موفق این طرح می‌تواند به یک الگو برای مناطق بد مسکن و حاشیه نشین کشور تبدیل شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 455765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.