جمع آوری بیش از ۱۰ هزار مترمکعب نخاله از حاشیه کشف‌رود مشهد

مدیر پروژه ساماندهی رودخانه کشف‌رود از جمع‌آوری بیش از ۱۰ هزار مترمکعب نخاله تخلیه شده در حاشیه این رودخانه در محورهای پل سیمان خبر داد.

عبدالله سلطان احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نظر به اهمیت موضوع حفظ سلامت مردم و ساکنین منطقه منفصل خدمات شهری در مجاورت کشف‌رود و همچنین پیگیری حجت‌الاسلام بحرینی، نماینده مجلس شورای اسلامی حدود ۱۰ هزار مترمکعب نخاله و زباله تخلیه شده در محور پل سیمان و محدوده‌های پیرامونی آن جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: به جهت پیشگیری از وقوع مجدد این تخلف در طول رودخانه، مسیر دسترسی به بستر رود با دیوارهای بتنی و نیوجرسی به میزان بیش از یک‌هزار متر طول مسدود شده است.

مدیر پروژه ساماندهی رودخانه کشف‌رود ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد نخاله‌ها در حاشیه رودخانه کشف‌رود، در محدوده کلات تا پل سیمان و همچنین پنج‌تن تا پل دوم گاز تخلیه می‌شود که در نظر داریم در این مسیر با ظرفیت‌های شهرداری بروز این تخلف را به حداقل برسانیم.

وی افزود: به همین منظور همسو با ساماندهی بستر این رودخانه کهن، در راستای ممانعت از تخلیه خاک و نخاله در حاشیه کشف‌رود اقدامات مختلفی در حال انجام است که از آن جمله می‌توان به بستن مسیرهای دسترسی به رودخانه، حفاظت و حراست از رودخانه با بکارگیری نیروهای حفاظت فیزیکی، راه‌اندازی شبکه هوشمند نظارت تصویری با قابلیت ثبت پلاک ماشین‌های متخلف و برخورد با متخلفین با استفاده از ابزارهای قانونی اشاره کرد.

سلطان احمدی افزود: طی این مدت تلاش شده تا با نصب یک کیلومتر دیوار پیش ساخته و نیوجرسی‌های بتنی در محور پل سیمان، از تخلیه خاک و نخاله در محدوده‌های ساماندهی شده جلوگیری شود.

کد خبر 455746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.