افزایش قیمت نفت به امید حفظ تعادل در تولید

قیمت نفت امروز (دوشنبه ۲۶ آبان) به دلیل افزایش امیدواری‌ها نسبت به اقدام اوپک پلاس مبنی بر حفظ تعادل و سطح فعلی تولید افزایش یافت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا به نقل از رویترز، قیمت نفت امروز (دوشنبه ۲۶ آبان) به دلیل افزایش امیدواری‌ها نسبت به اقدام اوپک پلاس مبنی بر حفظ تعادل و سطح فعلی تولید افزایش یافت. آمارهای موجود از جهش اقتصادی در دومین و سومین اقتصادهای بزرگ جهان، چین و ژاپن، همچنین داده‌های مربوط به مصرف نفت خام چین نیز از قیمت‌های موجود حمایت می‌کند. قیمت هر بشکه نفت خام برنت در معاملات آتی با ۴۴ سنت معادل یک درصد افزایش به ۴۳.۲۲ دلار و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت نیز با ۵۴ سنت معادل ۱.۴ درصد افزایش به ۴۰.۶۷ دلار رسید.

هوی لی، اقتصاددان OCBC در این خصوص اظهار کرد: «اساسا آمارهای چین از این موضوع حمایت می‌کند زیرا قیمت نفت می‌تواند در این سطح حفظ شود.»

هفته گذشته قیمت دو شاخص نفتی به دنبال افزایش امیدواری نسبت به تولید واکسن کرونا و حمایت اوپک پلاس به همراه متحدانش برای حمایت از قیمت‌ها ۸ درصد افزایش یافت. این در حالی است که اوپک پلاس تولید روزانه نفت خود را به ۷.۷ میلیون بشکه در روز کاهش داده است. این در حالی است که این گروه تصمیم دارد فردا، سه شنبه، جلسه کمیته وزرا را برگزار کند که می‌تواند سهمیه‌های تولیدی جدیدی را برای جلسه همگانی وزرا در تاریخ ۳۰ نوامبر و اول دسامبر پیشنهاد کند. با وجود این افزایش تولید روزانه نفت لیبی که یکی از اعضای اوپک محسوب می‌شود در کنار کاهش تردد وسایل نقلیه در اروپا که در تعیین تقاضای مصرفی سوخت مؤثر است، می‌تواند برای این گروه چالش برانگیز باشد.

تحلیلگران مؤسسه ANZ گفته‌اند که ترافیک بزرگراه‌های اروپا طی هفته‌های اخیر در برخی کشورها (مانند فرانسه) تقریباً ۵۰٪ کاهش یافته است. همچنین با وجود تمایل نداشتن مقامات در اجرای محدودیت‌های جدید، حرکت مردم در بزرگراه‌های ایالات متحده نیز بر اساس داده‌های مسافت پیموده شده خودرو کاهش می‌یابد.

این موارد در حالی است که داده‌های بیکرهیوز نشان می‌دهد تعداد دکل‌های نفت و گاز طبیعی ایالات متحده با افزایش قیمت نفت، به بالاترین حد خود رسیده است بنابراین تحلیلگران این مؤسسه انتظار دارند که موجودی نفت این کشور در نیمه نخست سال میلادی آینده به ۱.۵ تا سه میلیون بشکه در روز افزایش یابد و در نیمه دوم سال به دلیل توزیع واکسن، تقاضا برای مصرف این ماده معدنی نیز افزایش یابد.

کد خبر 455739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.