عمل نکردن به حقوق اصفهان توسط حاکمیت با تهدید و ارعاب توجیه نمی‌شود

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: انتظار آن بود که همانگونه که تمامی ارکان نظام و صاحب نظران و فعالان لب به تمجید از ایثارگری مردم اصفهان می‌گشایند در جهت احقاق حقوق مردم این شهر نیز قدمی بردارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین امروز (یکشنبه) در یکصد و چهل و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: امروز به نام روز شهدا و ایثارگران شهر اصفهان تعیین شده، روزی که سند افتخار و ایثارگری مردم اصفهان به حساب می‌آید. روزی که تعجب همه مردم دنیا را برانگیخت که چگونه ممکن است نیروهای مردمی از شهری با فاصله چندصد کیلومتری از مناطق مرزی اینگونه جان برکف و بدون هیچ چشم داشتی از اسلام و انقلاب و میهن اسلامی دفاع کنند.

وی با بیان اینکه این حماسه آفرینی و شهادت طلبی منحصر به عملیات محرم و تشییع بیش از ۳۷۰ شهید این عملیات نبود، افزود: در تمامی عملیات‌های انجام شده در بعد از انقلاب اسلامی در جهت مقابله با تجزیه طلبی و آشوب در مناطق مختلف کشور تا سال‌های دفاع مقدس شاهد حضور پررنگ و تأثیرگذار و محوری فرزندان این خطه از میهن اسلامی در آنها بوده ایم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه هیچگاه تاریخ این مرز و بوم نمی‌تواند جایگاه رفیع مردم اصفهان در حفظ تمامی افتخارات و میراث این سرزمین را فراموش نماید، تصریح کرد: به غیر از مکان‌های رزم در طول سال‌های دفاع مقدس تشکیلات بهداری و بیمارستان صحرایی و حضور پررنگ پزشکان استان واحدهای مهندسی جنگ، پدافند موشکی ضدهوایی، مهندسی جهاد و سازندگی و دفاع غیرعامل نیز توسط ایثارگران اصفهانی پایه گذاری و تشکیل شد.

وی از تلاش‌ها و مجاهدت واحدهای ارتش مستقر در استان، منطقه هوایی شهید بابایی، گروه‌های توپخانه، هوانیروز و مراکز پدافندی ارتش در اصفهان و همچنین از نقش بی‌بدیل جهاد سازندگی اصفهان که در تاریخ حماسه این شهر جاودانه یاد کرد و افزود: در کنار این برهه نورانی از تاریخ اصفهان باید به سابقه درخشان این شهر در باروری علمی، فرهنگی و هنری کشور نیز اشاره کرد.

معین با تاکید بر اینکه حال اصفهان چندان خوب نیست و باید هوای این شهر را داشته باشیم، ادامه داد: انتظار این بود که به پاس قدرشناسی از ایثار و فداکاری مردم اصفهان و ارج نهادن به تاریخ پرباد این خطه که همواره مانند لنگری در تلاطم‌های تاریخی نگهبان استقلال کشور بوده نسبت به رفع نیازهای آن اقدام شود که در این خصوص شاهد اقدام جدی نبوده‌ایم.

وی تاکید کرد: رودخانه زاینده رود که شاهرگ حیاتی این منطقه محسوب می‌شود، به سرقت رفته و به جای اقدام جدی در جهت رفع این حق‌کشی آشکار شاهد اتلاف وقت و بی‌عملی و فقدان جوابگوی مسئولان و اظهارت تفرقه‌افکنانه و غیرشرعی مرتکبان اینگونه رفتارها هستیم.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید با صدای بلند اعلام کنیم که بنا به مصداق عبارت "مرا به خیر تو امیدی نیست، شر مرسان" انتظار داشته باشیم حداقل جلوی برداشت‌های غیرشرعی و غیرقانونی حق‌آبه‌های مردم اصفهان و زاینده رود را بگیرید؛ حفظ حقوق و مایملک مردم از ابتدایی‌ترین وظایف مالکیت‌ها و نشانگر قانون مداری یک جامعه است.

وی تصریح کرد: تهدید و ارعاب و اظهارات بدون پایه و اساس نمی‌تواند عمل نکردن به این وظیفه قانونی حاکمیت را توجیه کند؛ تعجب آور است که از صاحبان حق انتظار صبوری و خویشتنداری داریم در حالیکه متجاوزان بر حقوق مردم بدون هیچ مانعی هیاهو می‌کنند.

معین ادامه داد: انتظار آن بود که همانگونه که تمامی ارکان نظام و صاحب نظران و فعالان لب به تمجید از ایثارگری مردم اصفهان می‌گشایند در جهت احقاق حقوق مردم این شهر نیز قدمی بردارند.

وی افزود: باید اعلام کرد که وضعیت خانواده‌های ایثارگر شهر اصفهان در ارتباط با احقاق حقوق خود در رودخانه زاینده رود از مصادیق وضعیتی است که حضرت امام در این خصوص هشدار داده بودند که نگذارید ایثارگران در پیچ و خم‌های اداری گرفتار شود.

کد خبر 455637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.