توسعه کاشت گیاهان بومی در ارتفاعات مشهد

رئیس اداره کمربند سبز شهرداری مشهد از آغاز جمع آوری بذر گیاهان بومی و دارویی از ارتفاعات جنوبی مشهد در راستای احیای فضای سبز همسو با محیط زیست منطقه خبر داد و گفت: کاشت گیاهان بومی در ارتفاعات مشهد توسعه داده شده است.

مرتضی مرجانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد توجه طی سال‌های اخیر در راستای توسعه فضای سبز و پوشش گیاهی ارتفاعات جنوبی شهر مشهد، استفاده از گونه‌های بومی و موجود در طبیعت بکر این منطقه بوده است.

وی افزود: در همین راستا با توجه به فرارسیدن فصل پاییز و به بذر نشستن بسیاری از گونه‌های گیاهی موجود در این محدوده، به همت کارشناسان اداره کمربند سبز شهرداری مشهد کار جمع آوری بذرهای گیاهان بومی منطقه آغاز شده است و تاکنون بیش از ۱۵ کیلوگرم بذر انواع گونه‌های بومی شامل برازمبل، نسترن وحشی، ویتکس، ختمی، داتوره، هندوانه ابوجهل، ارغوان و … از سطح ارتفاعات جنوبی مشهد جمع آوری شده است.

رئیس اداره کمربند سبز شهرداری مشهد افزود: کار جمع آوری بذر گیاهان بومی و مرتعی منطقه تا پایان فصل پاییز ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰ کیلوگرم بذر گیاهان بومی از محدوده ارتفاعات جنوبی شهر مشهد جمع‌آوری شود.

مرجانی افزود: این بذرها در فصل مناسب کاشت، در دیگر نقاط ارتفاعات جنوبی مشهد کاشته می‌شود تا بتوانیم سطح و حجم قابل قبولی از گیاهان بومی و کم آب طلب در این منطقه ایجاد کنیم.

رئیس اداره کمربند سبز شهرداری مشهد از جمع‌آوری بیش از ۱۵ کیلوگرم بذر انواع گونه‌های بومی و دارویی از عرصه‌های پارک جنگلی کوهستان و چهل بوستان طبیعت ارتفاعات کمربند سبز مشهد، به منظور کاشت و ازدیاد در نواحی مختلف این عرصه و به ویژه در مسیرهای اصلی تردد کوهنوردان به منظور تکثیر و گسترش گونه‌های بومی و کم آب طلب و افزایش تنوع زیستی در این محدوده خبر داد.

کد خبر 455547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.