برگزاری الکترونیک انتخابات انجمن صنفی برای اولین بار در کشور

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از برگزاری الکترونیکی انتخابات انجمن صنفی کارکنان مخابرات استان اصفهان، برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کامران کلانی، امروز _یکشنبه ۲۵ آبان ماه_ در آئین رونمایی از سامانه الکترونیکی برگزاری انتخابات (سابا)، اظهار کرد: اصفهان دومین استان صنعتی کشور با فعالیت حدود ۴۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی است.

وی افزود: انجمن‌های صنفی، شوراها و نمایندگان کارگران از جمله این تشکل‌ها است که از این بین ۱۱۲ انجمن کارفرمایی و مابقی تشکل‌های کارگری است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: وزارت کار به مجامعی که از ابتدای شیوع کرونا مهلت انتخاباتشان به اتمام رسیده تا آذرماه فرصت برگزاری انتخابات را اعلام کرد اما با این وجود حدود ۱۸۰ تشکل در اصفهان تا پایان آذر ماه تاریخ قانونی فعالیتشان منقضی می‌شد.

کلانی افزود: نقطه مشترک دستورالعمل‌های بهداشتی لغو تجمعات بوده است بنابراین با توجه به این نکته و ضرورت توجه به حفظ جان مردم برگزاری مجامع تشکل‌های کارگری امکان پذیر نبود.

وی ادامه داد: بنابراین باید انتخابات و مجامع به صورت الکترونیکی برگزار می‌شد. در همین راستا شرکت مخابرات منطقه اصفهان به عنوان پیشگام، موفق به طراحی سامانه‌ای برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: انتخابات مجمع عمومی انجمن صنفی کارکنان مخابرات با ۱۳۳۳ عضو و مشارکت ۷۳ درصدی اعضا برگزار شد.

کلانی افزود: با استفاده از این سامانه، نگرانی‌های ما برای به حدنصاب نرسیدن مجامع بر طرف شد. نتایج این انتخابات نیز در فاصله دو ساعت از پایان برگزاری آن اعلام شد. این سامانه علاوه بر سادگی، قابلیت‌های لازم برای برگزاری همه مجامع را دارد.

وی ادامه داد: این اقدام برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده و قرار است فردا در وزارت کار نیز ارائه شود که در صورت تأیید به عنوان بخشی از زیرسامانه‌های سامانه جامع وزارت کار در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: از ابتدای دوره جدید مدیریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان شفافیت و دولت الکترونیک مبنای اصلی اقدامات بوده است.

کلانی افزود: رسیدگی الکترونیکی به پرونده‌های اختلافات کارگری کارفرمایی از ۲۷ مهرماه کلید خورد و از طریق سامانه جامع روابط کار مراحل صدور و ابلاغ و دعوتنامه‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. ثبت بیمه بیکاری و آموزش‌های ایمنی نیز الکترونیکی شد.

کد خبر 455537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.