مخالفت با برگزاری جلسه مجازی شورا و شوخی هاشمی با رئیس جمهور

اعضای شورای شهر تهران با طرح برگزاری مجازی جلسات علنی شورا مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران دوفوریت برگزاری جلسات شورای شهر تهران به صورت مجازی بررسی شد.

طراحان معتقد بودند این تصمیم برای زمان‌های اضطراری است و قرار نیست پس از مصوبه جلسات شورا به صورت مجازی برگزار شود. منتقدان این طرح نیز معتقد بودند برگزاری یک جلسه صحن شورا زمانی که شهر و فعالیت‌های شهری تعطیل نیست درست نیست و بیشتر باعث حاشیه سازی برای شورای شهر می‌شود.

موافقان تاکید کردند این طرح به منزله تعطیل کردن جلسات شورا نیست و الهام فخاری دراین زمینه اعلام کرد اگر دورکاری کار است برگزاری جلسات شورا به صورت مجازی نیز کار است.

درنهایت این دوفوریت رأی نیاورد و سپس این طرح به صورت یک فوریت مطرح شد.

محسن هاشمی در جریان بررسی یک فوریت به شوخی گفت: آقای رئیس جمهور که در هیچ جلسه‌ای خارج از اتاقش شرکت نمی‌کند، در جلسه ستاد ملی کرونا حضور دارد.

وی خطاب به اعضای شورای شهر تهران گفت: اگر صحن تعطیل شود شما در سایر جلسات شرکت می‌کنید، من فردا باید در جلسه کمیسیون ماده ۵ شرکت کنم که ۴۰ نفر در یک اتاق کوچک حضور دارند و یا آقای شهردار ما را در مراسم‌های افتتاحیه دعوت می‌کند که زیر یک چادر کوچک ۴۰ نفر نشسته‌اند. دوستان سایر فعالیت‌های خود را تعطیل کنند و به صورت مجازی شرکت کنند نه اینکه حضور یک بار در هفته در صحن شورای شهر را تعطیل کنیم.

هاشمی تاکید کرد: کسانی که در شورا به کرونا مبتلا شده‌اند از شورا و صحن نگرفته‌اند بلکه در سایر جلساتی که حضور داشتند به کرونا مبتلا شده‌اند.

رئیس شورای شهر تهران به شوخی گفت: آقای علیخانی هر شب در پشت بام منزل اخوی جلسه دارند، من هم در جلسات مرکزی حزب کارگزاران شرکت می‌کنم آن وقت چرا یک جلسه در هفته در صحن را مجازی برگزار کنیم؟

به گزارش ایمنا، در نهایت اعضا با یک فوریت این طرح نیز مخالفت کردند.

کد خبر 455517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.