۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
کشف فلز روی کره ماه

گروهی از پژوهشگران که در حال کشف نشانه‌هایی از وجود آب روی کره ماه بودند، به صورت اتفاقی متوجه وجود حجم بسیار زیادی از فلز در آنجا شدند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به فرضیه اولیه در مورد نحوه شکل گیری کره ماه مبنی بر برخورد احتمالی یک پیش سیاره بزرگ با کره زمین، محققان احتمال دادند که مواد اصلی تشکیل دهنده ماه کاملاً شبیه کره زمین است.

تیم مدارگرد شناسایی ماه (LRO) با استفاده از رادار ویژه Mini-RF در حال ارزیابی وضعیت الکتریکی خاک و پوشش رویی نیم کره شمالی ماه و همچنین کشف نشانه‌هایی از یخ و آب در اعماق حفره‌ها بودند که متوجه میزان زیادی اکسیدهای آهن و تیتانیوم نهفته در زیر پوسته کره ماه شدند.

تیم تحقیقاتی ناسا به این نتیجه رسیدند با وجود اینکه سطوح کره ماه فاقد اکسیدهای آهن و تیتانیوم است، اما در زیر پوسته میزان زیادی از مواد معدنی فلزی وجود دارد. چنین یافته‌هایی حاکی است که کره ماه بسیار بیشتر از آنچه پیش از این تصور می‌شد، از فلزات غنی است.

اکتشافاتی از این قبیل باعث بروز تغییرات قابل توجهی در زمینه مطالعات پیرامون کره ماه و مواد تشکیل دهنده آن خواهد شد. از آنجایی که داده‌های به دست آمده اطلاعاتی در مورد سطح و مواد تشکیل دهنده قمر زمین در اختیار محققان قرار می‌دهد، بسیار ارزشمند است. با ارزیابی چنین داده‌هایی می‌توانیم متوجه شویم که میلیاردها سال پیش چه اتفاقاتی برای زمین و قمر آن رخ داده است.

کد خبر 455459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.