تعداد کمی از بیماران کرونایی دچار میوکاردیت می‌شوند

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد افراد مبتلا به کرونا کمتر از چیزی که پیش از این تصور می‌شد از التهاب عضله قلب یا میوکاردیت رنج می‌بردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج پژوهش‌های زیادی نشان می‌دهد که میزان التهاب عضلات قلب (میوکاردیت) در بین ورزشکاران بهبودیافته از بیماری کرونا ۱۴ درصد و در افراد میانسال و مسن که از بیماری کرونا بهبود پیدا کردند، حدود ۶۰ درصد بوده است. هرچند مشخص است که تبعات بیماری کرونا بر قلب و رگ‌های خونی افراد تاثیر می‌گذارد، اما درک اینکه این بیماری تا چه میزان در بروز التهاب عضله قلب اثر می‌گذارد دشوار است.

گروهی از محققان به منظور بررسی مشکلات قلبی ناشی از کرونا، جسد ۲۷۷ فرد که به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند کالبدشکافی کردند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که میزان میوکاردیت در این بیماران بین ۱.۴ و ۷.۲ درصد بوده است.

به نظر می‌رسد بروز میوکاردیت به دلیل بیماری کرونا بسیار نادر باشد. محققان معتقد هستند میوکاردیت ناشی از ابتلای ویروس کووید -۱۹ به اندازه‌ای که پیش از این تصور می‌شد اتفاق نمی‌افتد. نتایج مطالعاتی از این قبیل به تفسیر دقیق و صحیح آزمایش‌های خون و مطالعات مربوط به رادیولوژی قلب کمک می‌کند.

به گفته محققان از آنجایی که تاکنون تعداد افراد زیادی به ویروس کووید -۱۹ آلوده شده‌اند در نظر گرفتن کمترین میزان بروز میوکاردیت که ۱.۴ درصد است نیز به این معنا بوده که صدها هزار فرد مبتلا به نوع شدید بیماری کرونا از میوکاردیت رنج می‌برند.

درصد کم مبتلایان به میوکاردیت نشان دهنده این موضوع نیست که افراد آلوده به ویروس کووید -۱۹ به مشکلات قلبی عروقی مبتلا نمی‌شوند، بلکه به این معناست که به احتمال زیاد مشکلات قلبی به دلیل عوامل استرس‌زای دیگر مانند فعال‌سازی سلول‌های اندوتلیال، طوفان سیتوکین یا متعادل نبودن الکترولیت‌ها رخ می‌دهد. این پژوهش بر اهمیت کالبدشناسی برای تشخیص اتفاقات رخ داده در قلب افرادی که به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست دادند تاکید می‌کند.

نتایج این مطالعات در مجله Cardiovascular Pathology منتشر شده است.

کد خبر 455457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.