قیمت‌ها در زمان شاه چگونه بود؟

دویست و دهمین شماره ماهنامه فکه ضمن بررسی قیمت‌ها در زمان شاه به ادعاهای رسانه‌های ضد انقلاب درباره رونق اقتصادی و ثبات قیمت‌ها در دوره نخست وزیری هواید پاسخ داد.

به گزارش ایمنا، دویست و دهمین شماره از ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فکه به صاحب امتیازی مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه و با مدیر مسئولی علی حسین پور با بررسی مناسبت‌های آبان ماه و خاطرات برخی از شهدای مدافعان سلامت و مدافعان حرم منتشر شد.

مدیر مسئول فکه در یادداشت این شماره نوشت: ۱۳ آبان ۴۲ نقطه شروعی بود که رژیم به صورت عملی در تنگنا قرار گرفت تا جایی که اقدام به تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه و بعد از آن به نجف کرد. امام (ره) که مرد مبارزه در مقابل ظلم و ستم شاهنشاهی بود و ترس از حرکت‌های منفی رژیم پهلوی نداشت، راحت با این موضوع کنار آمد. کار مبارزه در ایران نیز از این به بعد، یک شکل سازمان‌یافته به خود گرفت و باعث شد که رژیم با راهکارهای جدیدی وارد صحنه برخورد با طرفداران امام که در خط مقدم مبارزه بودند بشود.

وی افزود: آن‌چه می‌تواند انقلاب اسلامی را از دیگر انقلاب‌ها متمایز کند، شعاری بود که امام از روزهای اول به آن اعتقاد داشت و آن شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود که بعدها با شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» تکمیل شد و نقشه کلی راه انقلاب اسلامی شد و این تا به امروز سند راهبردی نظام است.

حسین پور ۱۳ آبان ۵۷ را اوج بیداری ملت ایران دانست و افزود: امروز انقلاب باعث بیداری اسلامی در کشورهای مختلف شده و ما داعیه این را داریم که پشتوانه مظلومان جهان هستیم و در راه مقاومت با آمریکا و اسرائیل و انگلیس و هر آن کس که به زنجیره فساد آن‌ها متصل است ایستاده‌ایم و پوزه آن‌ها را به خاک می‌کشیم. تاریخ انقلاب اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس و در جنگ با داعش و ضدانقلاب نشانگر عمق توانمندی ملت و جوانان عزیز است.

بررسی قیمت‌ها در زمان شاه

قیمت‌ها در زمان شاه عنوان مطلبی از این ماهنامه است که به ادعاهای رسانه‌های ضد انقلاب درباره رونق اقتصادی و ثبات قیمت‌ها در دوره نخست وزیری هواید پاسخ می‌دهد. در مقدمه این گزارش می‌خوانیم: از ۱۰ سال گذشته برخی مناسبت‌های آبان بهانه‌ای شده برای رسانه‌های فارسی زبان انگلیس ساز تا به تجلیل و تطهیر حکومت پهلوی بپردازند. این رسانه‌ها به بهانه سالروز تولد فلان شاه و بهمان شاهزاده و شروع به کار کابینه فلان نخست وزیر در آبان، چنان تصویری از ایران نشان می‌دهند که گویی مردم ایران در ۵۷ سال سلطنت پهلوی‌ها سراسر غرق در نعمت و جشن و سرور بوده اند، دچار هیچ فقره و فاقه‌ای نبوده و عدالت کاملاً برقرار بوده است.

در این گزارش نحوه معرفی امیرعباس هویدا از سوی رسانه‌های انگلیسی مطرح شده و درباره ماجرای خودکاری که گران نشد آمده است: یکی از تحریف‌های عجیب رسانه‌های فارسی زبان، انتشار دروغ ثبات قیمت‌ها در دوره نخست وزیری هویداست. آن‌ها با استناد به جمله هویدا که در دادگاه انقلاب خطاب به رئیس دادگاه گفت «من در ۱۳ سال گذشته قیمت خودکار بیک را ثابت نگه داشته ام» ادعا می‌کنند که در دوران نخست وزیری او تورم و گرانی وجود نداشته اما واقعیت‌های تاریخی این ادعا را تأیید نمی‌کند و اتفاقاً کاملاً عکس آن را نشان می‌دهد.

در بخش چشم‌انداز این شماره از ماهنامه فکه، مصطفی زمانی فر به بررسی اجمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخته است. در بخش روایت راوی نیز بخش‌هایی از زندگی شهید یوسف کلاهدوز منتشر شده است.

دختری که رو به سوی خدا دارد، عنوان گفت و گویی با خانم لئا حبیبی طلبه جهادی و همیار سلامت است و در بخش مدافعان حرم ضمن معرفی شهید حجت الاسلام محمد کیهانی با خانواده و هم رزمان این شهید مدافع حرم مصاحبه‌هایی منتشر شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 455449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.