۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
ترامپ بازمی‌گردد؟

به گفته برخی رسانه های آمریکایی، رئیس جمهور شکست خورده آمریکا قصد دارد برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور کاندیدا شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا به نقل از نیویورک تایمز، دونالد ترامپ به مشاورهای خود اطلاع داده است که اگر در نهایت جو بایدن به عنوان پیروز انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا اعلام شود، می‌تواند برای انتخابات ۲۰۲۴ اعلام کاندیداتوری کند.

وی که هنوز در کاخ سفید حضور دارد به سختی به این نتیجه رسیده که دوران ریاست جمهوری‌اش به پایان رسیده است. یکی از مشاوران وی دراین‌باره می‌گوید که "ترامپ می‌داند همه چیز تمام شده و آن را قبول کرده است. "

شش نفر از مشاوران دیگر مقامات که در حلقه نزدیکان ترامپ هستند می‌گویند که "وی هیچ طرحی برای مبارزه با آنچه که رخ داده ندارد، اما امیدوار است بتواند پس از ترک کاخ سفید پایگاه حمایت‌های مردمی‌اش را حفظ کند. "

تنها رئیس‌جمهوری که در تاریخ آمریکا توانسته دو دوره پشت سر هم به این مقام برسد، گروُوِر کلیولند ۲۲ و ۲۴ امین رئیس‌جمهور و نخستین نامزد منتخب حزب دموکرات پس از جنگ‌های داخلی سال ۱۸۶۱ بود.

روز چهارشنبه چند تن از مشاوران ترامپ به وی گفته‌اند که احتمال تغییر در نتایج انتخابات از طریق اقامه دعوا در دادگاه‌ها بسیار اندک است. شبکه خبری اکسیوس نخستین پایگاه خبری بود که گزارش داد ترامپ قصد شرکت در انتخابات سال ۲۰۲۴ را دارد.

ترامپ ۷۴ ساله در انتخابات آینده حتی از بایدن ۷۷ ساله که پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکاست، مسن‌تر خواهد بود. مدت‌هاست شایعاتی در مورد شرکت احتمالی نیکی هیلی، سفیر ترامپ در سازمان ملل بر سر زبان‌ها افتاده است و دونالد ترامپ جونیور، فرزند ۴۲ ساله ترامپ هم برای ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ابراز علاقه کرده است.

اکسوس روز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دونالد ترامپ در نظر دارد کانال رسانه‌ای خودش را در رقابت مستقیم با شبکه فاکس دایر کند. این خبر به دنبال انتقادهای فزاینده فاکس‌نیوز از وی منتشر شده که در روزهای ابتدایی انتخابات آمریکا اعلام کرد جو بایدن در ایالت آریزونا پیروز شده است.

مایکل وولف، نویسنده آمریکایی در کتاب خود به نام "آتش و خشم" می‌نویسد که "دونالد ترامپ هرگز انتظار نداشت در انتخابات سال ۲۰۱۶ پیروز شود و قصد داشته است در رقابت با فاکس‌نیوز شبکه تلویزیونی خودش را راه‌اندازی کند. "

کد خبر 455444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.